Școala altfel 2016

18-22 aprilie 2016


În săptămâna 18-22 aprile 2016, BNR a organizat, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale, activităţi extracurriculare de educaţie financiară destinate elevilor din învăţământul preuniversitar, în cadrul programului “Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun“, în baza Protocolului de colaborare semnat în urmă cu 3 ani.

Cei peste 10.000 de participanţi din 180 de școli au vizitat sediul central, sucursalele și agențiile teritoriale ale BNR (20 în total), inclusiv centrele de procesare a banilor, având totodată acces la colecțiile permanente ale Muzeului BNR.

Rezultatele programului „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!” reflectă un interes sporit al elevilor și cadrelor didactice pentru educația financiară. Numărul de participanţi, dublu faţă de anul anterior, se situează la un nivel similar cu cel înregistrat în programul Global Money Week din martie 2016. Astfel, cele două săptămâni dedicate educaţiei financiare de către BNR au atras peste 20.000 de elevi şi cadre didactice din învăţământul preuniversitar. Activităţile vor continua pe tot parcursul anului 2016, fiind desfăşurate cu preponderenţă de către unităţile teritoriale ale BNR, în colaborare cu MEN şi universităţile partenere.

Şi în această ediţie, BNR a oferit o paletă largă de activităţi educaţionale, diferenţiate pe categorii de vârstă, profilul unităţilor de învăţământ, dar şi în funcţie de temele preferate şi formatul pentru care au optat participanţii: elevi şi cadre didactice din ţară şi din Municipiul Bucureşti.

Principalele tipuri de activităţi ce s-au organizat de către banca centrală în cadrul programului „Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!” au fost:

  • Vizitarea sediului central al BNR - colecţiile permanente ale Muzeului BNR, spaţiile arhitectonice de patrimoniu şi monumentalistică din Palatul vechi – Galeria guvernatorilor, Sala de Consiliu, scara de onoare, opere de artă etc.
  • Vizitarea sediilor sucursalelor şi agenţiilor teritoriale ale BNR, inclusiv Centrele teritoriale de procesare a banilor.
  • Întâlniri/ sesiuni interactive cu reprezentanţii BNR pe subiecte referitoare la: rolul băncii centrale şi al băncilor comerciale în economie, noţiuni de bază privind economisirea, creditarea, inflaţia, elemente despre istoria banilor şi a monedei naţionale, prezentarea elementelor de siguranţă ale însemnelor monetare.

În anul 2015, la programul „Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun” au luat parte aproximativ 5.000 de elevi din peste 130 de şcoli din întreaga ţară, din învăţământul primar, gimnazial şi liceal.

 

Impresii ale elevilor din Iași


În urma vizitei realizate la BNR mi-am dat seama de specificul meseriilor prezente în această instituție. Mulțumesc atât pentru informațiile interesante referitoare la bani și bancnote, cât și pentru contactul direct cu angajații și observarea unor activități concrete!
ARHIP BIANCA – Colegiul Garabet Ibrăileanu, clasa a X-a

Mi-a plăcut foarte mult această vizită la Banca Națională a României deoarece am învățat când a apărut banca din Iași, am învățat să diferențiem banii falși de cei adevărați. Le mulțumesc celor care ne-au primit și ne-au vorbit despre bani.
PĂTRAȘCU LARISA – Școala Titu Maiorescu, clasa a V-a

Experiența aceasta mă motivează să am grijă de bani, pentru că sunt importanți.
BELDIMAN ANA MARIA – Școala Ion Holban, clasa a XI-a

Mi-a plăcut foarte mult istoria băncii și a banilor, și faptul că poți schimba un ban deteriorat pe unul bun. De asemenea, mi-a plăcut modul în care lucrează angajații.
IACOB MIHAELA – Colegiul Garabet Ibrăileanu

A fost o experiență foarte interesantă și bogată în noi informații, ce ne pot ajuta atât la îmbogățirea culturii noastre generale, cât și la conturarea unei educații financiare. Turul în cadrul băncii a fost cea mai bună parte a vizitei la BNR.
RĂDEANU PAULA – Liceul Dimitrie Cantemir


Impresii ale elevilor din Galați


Mie mi-a plăcut cel mai mult la BNR colecţia de bani dar şi faptul că am aflat de ce trebuie să ne depozităm banii ȋn bancă, am descoperit ce este un credit bancar şi semnele prin care putem să ne dăm seama dacă banii sunt falşi.
PARTENE DENISA – Școala gimnazială nr. 29, clasa a V-a E

Mi s-au părut interesante informaţiile despre bani, deoarece am aflat lucruri pe care nu le ştiam: cum arătau banii ȋn trecut, cum se tipăresc banii şi unde se depozitează aceştia (ȋntr-un seif pe care nu ȋl poţi deschide dacă nu ai 3 chei)
CONŢOLENCO DIANA ELENA – Școala gimnazială nr. 29, clasa a V-a E

O activitate excelentă ȋn care am aflat şi am fost impresionat de monedele din secolele XVII– XVIII care au circulat ȋn Tările Române, talerul-leu fiind precursorul monedei naţionale româneşti. Mi s-a părut bine de reţinut că ȋn anul 1991 BNR a făcut prima emisiune de bancnote din perioada post comunistă.
BUBUIANU ADRIAN FLORIN – Școala gimnazială nr. 29, clasa a V-a E