Act legislativ


 


Banca Naţională a României
Anexă din 9.ian.2012
Monitorul Oficial, Partea I 49 bis 1 20.ian.2012
Intrare în vigoare la 20.ian.2012
cuprinzând anexele nr. 1-12 la Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 1/2012 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Incidentelor de Plăţi

   ANEXA Nr. 1
 

    FIŞA DE ACREDITARE*) LA CENTRALA INCIDENTELOR DE PLĂŢI A PERSOANELOR AUTORIZATE SĂ TRANSMITĂ ŞI SĂ RECEPŢIONEZE INFORMAŢII PRIVIND INCIDENTELE DE PLĂŢI
    ___________
   *) Se transmite cu scrisoare oficială direcţiei din cadrul Băncii Naţionale a României care coordonează activitatea CIP.

   1. PERSOANA DECLARANTĂ

   
Denumire ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Cod... ... ... ... ... ... ... ... ...
Adresa ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .. ... ..Telefon ... ... ... ... ... ... ... F ax ... ... ... ... ...
   2. PERSOANE ACREDITATE
   
Nume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prenume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Functia ... ... ... ... .. ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
Telefon... .. ... ... ... ... ... Fax ... ... ... ... ... ... ...
E-mail ... ... . ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .Specimen semnaturaSpecimen stampila însotitoare
Drepturi: depline [ ] de consultare [ ]
   
Nume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prenume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Functia ... ... ... ... .. ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
Telefon... .. ... ... ... ... ... Fax ... ... ... ... ... ... ...
E-mail ... ... . ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .Specimen semnaturaSpecimen stampila însotitoare
Drepturi: depline [ ] de consultare [ ]
   
Nume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prenume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Functia ... ... ... ... .. ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
Telefon... .. ... ... ... ... ... Fax ... ... ... ... ... ... ...
E-mail ... ... . ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .Specimen semnaturaSpecimen stampila însotitoare
Drepturi: depline [ ] de consultare [ ]
   
Nume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prenume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Functia ... ... ... ... .. ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
Telefon... .. ... ... ... ... ... Fax ... ... ... ... ... ... ...
E-mail ... ... . ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .Specimen semnaturaSpecimen stampila însotitoare
Drepturi: depline [ ] de consultare [ ]
   
Nume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prenume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Functia ... ... ... ... .. ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
Telefon... .. ... ... ... ... ... Fax ... ... ... ... ... ... ...
E-mail ... ... . ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .Specimen semnaturaSpecimen stampila însotitoare
Drepturi: depline [ ] de consultare [ ]
   3. ADMINISTRATOR
   
Nume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .. Prenume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Telefon ... .. ... ... ... ... ... ... ... Fax ... .. ... ... ... ... E-mail ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
   
Conducerea per soanei declarante
S.S./L.S.
    MODUL DE COMPLETARE

    Zona 1 - PERSOANA DECLARANTĂ
    Rubrica "Denumire"
    Se completează cu denumirea completă a persoanei declarante care acordă acreditarea.
    Rubrica "Cod"
    Se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care acordă acreditarea.
    Rubrica "Adresa"
    Se completează cu adresa persoanei declarante.
    Rubrica "Telefon"
    Se completează cu numărul de telefon al persoanei declarante.
    Rubrica "Fax"
    Se completează cu numărul de fax al persoanei declarante.
    Zona 2 - PERSOANE ACREDITATE
    Rubricile "Nume" şi "Prenume"
    Se completează cu numele şi prenumele persoanei acreditate.
    Rubrica "Funcţia"
    Se completează cu funcţia deţinută de persoana acreditată în cadrul persoanei declarante.
    Rubricile "Telefon/Fax/E-mail"
    Se completează cu numărul de telefon, fax şi adresa de e-mail, de serviciu, ale persoanei acreditate.
    Rubrica "Drepturi"
    Se completează prin marcarea câmpului:
   a. "depline" - pentru persoanele acreditate care au dreptul să transmită şi să recepţioneze informaţii privind incidentele de plăţi;
   b. "de consultare" - pentru persoanele care au numai drepturi de consultare a bazei de date a CIP.
    Rubrica "Specimen semnătură"
    Se completează cu semnătura uzuală a persoanei acreditate.
    Rubrica "Specimen ştampilă însoţitoare"
    Se completează cu amprenta ştampilei ce însoţeşte semnătura persoanei acreditate.
    Zona 3 - ADMINISTRATOR
    Rubricile "Nume" şi "Prenume"
    Se completează cu numele şi prenumele persoanei desemnate să administreze utilizatorii persoanei declarante.
    Rubricile "Telefon/Fax/E-mail"
    Se completează cu numărul de telefon, fax şi adresa de e-mail, de serviciu, ale administratorului.
    Rubrica "Conducerea persoanei declarante"
    Se completează cu semnătura unei persoane din conducerea persoanei declarante şi cu amprenta ştampilei ce însoţeşte semnătura.

   ANEXA Nr. 2
 
    Fluxul informaţional al Centralei Incidentelor de Plăţi

   


   ANEXA Nr. 3

    FORMULAR DE RAPORTARE A REFUZURILOR BANCARE CU CECURI
   
F3A
    Cod persoana declarantă ... ... ... ..
   
Nr. crt.Nr. cerereData emiterii cereriiCod instit. credit a obligatului la platăInformaţii despre cecDenumire obligat la platăCod identificare obligat la platăDenumire beneficiar/ultimul giratarCod identificare beneficiar/ultimul giratarMotiv(e)
refuz la plată
Tip cec la origineTip cec la momentul refuzuluiSerie cecNr. cecData emiterii ceculuiSuma de plată (lei)Suma refuzată (lei)
(0)(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)(15)
    MOD DE COMPLETARE
Formularul F3A

    Rubrica "Cod persoană declarantă" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite la CIP "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cecuri".
    Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
    Rubrica 1 - "Nr. cerere" se completează cu numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
    Rubrica 2 - "Data emiterii cererii" se completează cu data la care se emite formularul.
    Rubrica 3 - "Cod instituţie de credit a obligatului la plată" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României instituţiei de credit trase.
    Rubrica 4 - "Informaţii despre cec - tip cec la origine" se completează cu tipul cecului la momentul tipăririi acestuia.
    Rubrica 5 - "Informaţii despre cec - tip cec la momentul refuzului" se completează tipul cecului la momentul declarării acestuia ca refuz bancar.
    Rubrica 6 - "Informaţii despre cec - serie cec" se completează cu seria cecului.
    Rubrica 7 - "Informaţii despre cec - nr. cec" se completează cu numărul cecului.
    Rubrica 8 - "Informaţii despre cec - data emiterii cecului" se completează cu data înscrisă pe cec la rubrica "la data".
    Rubrica 9 - "Informaţii despre cec - suma de plată" se completează cu suma de plată, exprimată în cifre.
    Rubrica 10 - "Informaţii despre cec - suma refuzată" se completează cu suma refuzată, exprimată în cifre.
    Rubrica 11 - "Denumire obligat la plată" se completează cu numele sau denumirea completă a obligatului la plată - trăgătorul.
    Rubrica 12 - "Cod identificare obligat la plată" se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare
   b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
   c) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
   d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.
    Rubrica 13 - "Denumire beneficiar/ultimul giratar" se completează cu numele sau denumirea completă a beneficiarului/ultimului giratar al cecului care este refuzat la plată.
    Rubrica 14 - "Cod identificare beneficiar/ultimul giratar" se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare
   b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
   c) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
   d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.
    Rubrica 15 - "Motiv(e) de refuz" se completează unul sau mai multe dintre codurile de motive de refuz la plată al cecului respectiv. Completarea codului motivului de refuz la plată "cec refuzat la plată din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării la plată înainte de expirarea termenului de prezentare", sau "cec refuzat la plată din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată înainte de expirarea termenului de prezentare" sau "cec refuzat la plată din lipsă totală sau parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată după expirarea termenului de prezentare" se face în funcţie de data prezentării la plată a cecului.

    FORMULAR DE RAPORTARE A REFUZURILOR BANCARE CU CAMBII
   
F3B
    Cod persoana declarantă ... ... ... ..
   
Nr. crt.Nr. cerereData emiterii cereriiCod instit. credit a obligatului la platăInformaţii despre cambieDenumire obligat la platăCod identificare obligat la platăDenumire trăgătorCod identificare trăgătorDenumire beneficiar/ultimul giratarCod identificare beneficiar/ultimul giratarMotiv(e) refuz la plată
Serie cambieNr. cambieData emiterii cambieiData scadenţeiSuma de plată (lei)Suma refuzată (lei)
(0)(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)(15)(16)
    MOD DE COMPLETARE
Formularul F3B

    Rubrica "Cod persoană declarantă" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite la CIP "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cambii".
    Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
    Rubrica 1 - "Nr. cerere" se completează cu numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
    Rubrica 2 - "Data emiterii cererii" se completează cu data la care se emite formularul.
    Rubrica 3 - "Cod instituţie de credit a obligatului la plată" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României instituţiei de credit a trasului acceptant.
    Rubrica 4 - "Informaţii despre cambie - serie cambie" se completează cu seria cambiei, dacă există.
    Rubrica 5 - "Informaţii despre cambie - nr. cambie" se completează cu numărul cambiei, dacă există.
    Rubrica 6 - "Informaţii despre cambie - data emiterii" se completează cu data la care a fost emisă cambia.
    Rubrica 7 - "Informaţii despre cambie - data scadenţei" se completează cu data la care cambia este scadentă.
    Rubrica 8 - "Informaţii despre cambie - suma de plată" se completează cu suma de plată, exprimată în cifre.
    Rubrica 9 - "Informaţii despre cambie - suma refuzată" se completează cu suma refuzată, exprimată în cifre.
    Rubrica 10 - "Denumire obligat la plată" se completează cu numele sau denumirea completă a obligatului la plată - trasul acceptant.
    Rubrica 11 - "Cod identificare obligat la plată" se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare
   b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
   c) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
   d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.
    Rubrica 12 - "Denumire trăgător" se completează cu numele sau denumirea completă a trăgătorului.
    Rubrica 13 - "Cod identificare trăgător" se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare
   b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
   c) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
   d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.
    Rubrica 14 - "Denumire beneficiar/ultimul giratar" se completează cu numele sau denumirea completă a beneficiarului/ultimului giratar al cambiei care este refuzată la plată.
    Rubrica 15 - "Cod identificare beneficiar/ultimul giratar" se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare
   b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
   c) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
   d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.
    Rubrica 16 - "Motiv(e) de refuz" se completează unul sau mai multe dintre codurile de motive de refuz la plată a cambiei respective. Completarea codului motivului de refuz la plată "cambie cu scadenţa la vedere, refuzată la plată din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării la plată în termen" sau "cambie cu scadenţă la vedere, refuzată la plată din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată în termen" sau "cambie cu scadenţă la un anume timp de la vedere, la un anume timp de la data emiterii sau la o dată fixă, refuzată la plată din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării la plată la termen" sau "cambie cu scadenţă la un anume timp de la vedere, la un anume timp de la data emiterii sau la o dată fixă, refuzată la plată din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată la termen" sau "cambie refuzată la plată din lipsă totală sau parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată după expirarea termenului de prezentare"se face în funcţie de data prezentării la plată a cambiei.

    FORMULAR DE RAPORTARE A REFUZURILOR BANCARE CU BILETE LA ORDIN

   
F3C
    Cod persoana declarantă ... ... ... ..

   
Nr. crt.Nr. cerereData emiterii cereriiCod instit. credit a obligatului la platăInformaţii despre bilet la ordinDenumire obligat la platăCod identificare obligat la platăDenumire beneficiar/ultimul giratarCod identificare beneficiar/ultimul giratarMotiv(e) refuz la plată
Serie bilet la ordinNr. bilet la ordinData emiterii biletului la ordinData scadenţeiSuma de plată (lei)Suma refuzată (lei)
(0)(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)
    MOD DE COMPLETARE
Formularul F3C

    Rubrica "Cod persoană declarantă" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite la CIP "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu bilete la ordin".
    Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
    Rubrica 1 - "Nr. cerere" se completează cu numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
    Rubrica 2 - "Data emiterii cererii" se completează cu data la care se emite formularul.
    Rubrica 3 - "Cod instituţie de credit a obligatului la plată" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României instituţiei de credit a subscriitorului.
    Rubrica 4 - "Informaţii despre bilet la ordin - serie bilet la ordin" se completează cu seria biletului la ordin, dacă există.
    Rubrica 5 - "Informaţii despre bilet la ordin - nr. bilet la ordin" se completează cu numărul biletului la ordin, dacă există.
    Rubrica 6 - "Informaţii despre bilet la ordin - data emiterii" se completează cu data la care a fost emis biletul la ordin.
    Rubrica 7 - "Informaţii despre bilet la ordin - data scadenţei" se completează cu data la care biletul la ordin este scadent.
    Rubrica 8 - "Informaţii despre bilet la ordin - suma de plată" se completează cu suma de plată, exprimată în cifre.
    Rubrica 9 - "Informaţii despre bilet la ordin - suma refuzată" se completează cu suma refuzată, exprimată în cifre.
    Rubrica 10 - "Denumire obligat la plată" se completează cu numele sau denumirea completă a obligatului la plată - subscriitorul.
    Rubrica 11 - "Cod identificare obligat la plată" se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare
   b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
   c) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
   d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.
    Rubrica 12 - "Denumire beneficiar/ultimul giratar" se completează cu numele sau denumirea completă a beneficiarului/ultimului giratar al biletului la ordin care este refuzat la plată.
    Rubrica 13 - "Cod identificare beneficiar/ultimul giratar" se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare
   b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
   c) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
   d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.
    Rubrica 14 - "Motiv(e) de refuz" se completează unul sau mai multe dintre codurile de motive de refuz la plată al biletului la ordin respectiv. Completarea codului motivului de refuz la plată "bilet la ordin cu scadenţă la vedere, refuzat la plată din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării la plată în termen" sau "bilet la ordin cu scadenţă la vedere, refuzat la plată din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată în termen" sau "bilet la ordin cu scadenţă la un anume timp de la vedere, la un anume timp de la data emiterii sau la o dată fixă, refuzat la plată din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării la plată la termen" sau "bilet la ordin cu scadenţă la un anume timp de la vedere, la un anume timp de la data emiterii sau la o dată fixă, refuzat la plată din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată la termen" sau "bilet la ordin refuzat la plată din lipsă totală sau parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată după expirarea termenului de prezentare" se face în funcţie de data prezentării la plată al biletului la ordin.

    CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR PRIVIND CECUL
    Nr. ... ... .... (data emiterii cererii)
   
3A
   


   *) Se completează şi paragraful 4. Aceste incidente de plăţi majore apărute în comerţul cu cecuri determină înscrierea automată a obligatului la plată în Fişierul Naţional al Persoanelor cu Risc.

   
Persoana desemnată din cadrul instituţiei de credit 
S.S./L.S.
    MOD DE COMPLETARE
(3A)

    La rubrica "Nr." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cecuri" (F3A).
   Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
    În paragrafele "1." - "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cecuri" (F3A).
    Pentru completarea motivelor de refuz la plată "insolvenţa trăgătorului", respectiv "falimentul trăgătorului" se vor avea în vedere prevederile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare.
   Paragraful "4." (ZONA 1) se completează numai dacă unul din motivele refuzului la plată este: "cec refuzat la plată pentru că a fost emis fără autorizarea trasului", "cec refuzat la plată din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării la plată înainte de expirarea termenului de prezentare", "cec refuzat la plată din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată înainte de expirarea termenului de prezentare", "cec refuzat la plată pentru că a fost emis cu dată falsă" sau "cec refuzat la plată pentru că a fost emis de un trăgător aflat în interdicţie bancară", caz în care se va completa şi perioada de interdicţie bancară de un an, începând cu data înregistrării la CIP a incidentului de plată major.
   Paragraful "4." (ZONA 2) se completează în situaţia în care interdicţia bancară a fost suspendată sau reluată în baza unor hotărâri judecătoreşti executorii.
    La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei desemnate din cadrul instituţiei de credit care a întocmit respectiva cerere.

    CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR PRIVIND CAMBIA
    Nr. ... ... .... (data emiterii cererii)

   
3B
   

   *) Aceste incidente de plăţi majore apărute în comerţul cu cambii determină înscrierea automată a obligatului la plată în Fişierul Naţional al Persoanelor cu Risc.

   
Persoana desemnată din cadrul instituţiei de credit 
S.S./L.S.
    MOD DE COMPLETARE
(3B)

    La rubrica "Nr." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cambii" (F3B).
   Paragraful " Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
    În paragrafele "1." - "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cambii" (F3B).
    Pentru completarea motivelor de refuz la plată "insolvenţa plătitorului", respectiv "falimentul plătitorului" se vor avea în vedere prevederile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare.
    La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei desemnate din cadrul instituţiei de credit care a întocmit respectiva cerere.

    CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR PRIVIND BILETUL LA ORDIN
    Nr. ... ... .... (data emiterii cererii)

   
3C
   


   *) Aceste incidente de plăţi majore apărute în comerţul cu bilete la ordin determină înscrierea automată a obligatului la plată în Fişierul Naţional al Persoanelor cu Risc.

   
Persoana desemnată din cadrul instituţiei de credit 
S.S./L.S.
    MOD DE COMPLETARE
(3C)

    La rubrica "Nr." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu bilete la ordin" (F3C).
   Paragraful " Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
    În paragrafele "1." - "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu bilete la ordin" (F3C).
    Pentru completarea motivelor de refuz la plată "insolvenţa plătitorului", respectiv "falimentul plătitorului" se vor avea în vedere prevederile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare.
    La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei desemnate din cadrul instituţiei de credit care a întocmit respectiva cerere.

   ANEXA Nr. 4
 
    Sigla persoanei declarante

    SOMAŢIE
    Nr. ... ... ... ... (data emiterii)

    De la ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... (unitate instituţie de credit) cod... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... . ... .
    Către ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... . (titular de cont)
    În data de |___________| aţi emis un cec ... ... ... ... ... ... ..., (tip cec la origine) ... ... ... ... ... ... ... ... ... .., (tip cec la momentul refuzului) seria ... ... , nr. ... ... ... ... , pentru suma de ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... . (în litere) lei |_____________| în beneficiul lui ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... (numele sau denumirea beneficiarului) prezentat la plată de ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... (numele/denumirea ultimului posesor) refuzat pe motiv(e)... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .
    În consecinţă, în perioada de |_________|-|_________| vă aflaţi în INTERDICŢIE BANCARĂ
    În această perioadă vă este interzis să emiteţi cecuri şi aveţi obligaţia să restituiţi fără întârziere tuturor instituţiilor de credit formularele de cecuri, ridicate de la acestea.
    ♦ Precizări asupra modalităţilor de aplicare a legilor şi a reglementărilor BNR în vigoare!
    În conformitate cu art. 84 din Legea nr. 59/1934 asupra cecului, cu modificările şi completările ulterioare, pentru cecurile emise fără autorizarea trasului, cecurile refuzate la plată din lipsă totală sau parţială de disponibil, cecurile emise cu dată falsă, sunteţi pasibil de pedeapsă cu amendă de la 5.000 la 100.000 lei şi închisoare de la 6 luni la un an, afară de cazul când fapta constituie un delict sancţionat cu o pedeapsă mai mare.
    Interdicţia bancară de a emite cecuri s-a pronunţat prin aplicarea art. 2 pct. 4 şi art. 11 din Regulamentul BNR privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Incidentelor de Plăţi.

   
Persoana desemnată din cadrul instituţiei de credit
S.S./L.S.
   ANEXA Nr. 5
 
    FORMULAR DE SUSPENDARE/RELUARE A INTERDICŢIEI BANCARE
   
F5
    Cod persoana declarantă ... ... ... ..
   
Nr. crt.Nr. cerereData emiterii cereriiNr. CIPTip acţiuneComentariu
(0)(1)(2)(3)(4)(5)
    MOD DE COMPLETARE
Formularul F5

    Rubrica "Cod persoană declarantă" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite la CIP "Formularul de suspendare/reluare a interdicţiei bancare".
    Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
    Rubrica 1 - "Nr. cerere" se completează cu numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
    Rubrica 2 - "Data emiterii cererii" se completează cu data la care se emite formularul.
    Rubrica 3 - "Nr. CIP" se completează cu Nr. CIP alocat de aplicaţia informatică a Centralei Incidentelor de Plăţi la înscrierea refuzului bancar cu cec, a cărei interdicţie bancară se doreşte a se suspenda sau relua.
    Rubrica 4 - "Tip acţiune" se completează cu unul din codurile prevăzute pentru suspendarea sau reluarea interdicţiei bancare.
    Rubrica 5 - "Comentariu" se completează cu detalii referitoare la hotărârea judecătorească executorie în baza căreia s-a efectuat operaţiunea de suspendare sau reluarea a interdicţiei bancare.

    CERERE DE SUSPENDARE/RELUARE A INTERDICŢIEI BANCARE
    Nr. ... ... .... (data emiterii cererii)
   
5
   


   
Persoana desemnată din cadrul instituţiei de credit 
S.S./L.S.
    MOD DE COMPLETARE
(5)

    La rubrica "Nr..." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de suspendare/reluare a interdicţiei bancare" (F5).
   Paragraful " Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
    În paragraful "1."şi paragraful "2." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de suspendare/reluare a interdicţiei bancare" (F5).
    În paragraful "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cecuri" (F3A).
   Paragraful "4." se completează dacă persoana declarantă solicită suspendarea unei interdicţii bancare. Modalitatea de determinare a perioadei de interdicţie bancară va fi următoarea: prima zi de interdicţie bancară va fi ziua înregistrării la CIP a acelui refuz iar ultima zi de interdicţie bancară va fi ziua anterioară înregistrării la CIP a suspendării acelei interdicţii bancare.
   Paragraful "5." se completează dacă persoana declarantă solicită reluarea unei interdicţii bancare. Modalitatea de determinare a perioadelor de interdicţie bancară va fi următoarea: primul interval de interdicţie bancară va fi alcătuit din intervalul de timp scurs de la introducerea la CIP a acelui incident de plată până în ziua anterioară înregistrării la CIP a suspendării acelei interdicţii bancare, iar al doilea interval de interdicţie bancară va fi alcătuit din intervalul de timp scurs de la momentul înregistrării la CIP a reluării acelei interdicţii bancare până la împlinirea unui an de interdicţie bancară.
    La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei desemnate din cadrul instituţiei de credit care a întocmit respectiva cerere.

   ANEXA Nr. 6
 
    FORMULAR DE ANULARE A ÎNREGISTRĂRILOR DIN BAZA DE DATE A CENTRALEI INCIDENTELOR DE PLĂŢI

   
F6
    Cod persoana declarantă ... ... ... ..
   
Nr. crt.Nr. cerereData emiterii cereriiNr. CIPMotivul anulăriiComentariu
(0)(1)(2)(3)(4)(5)
    MOD DE COMPLETARE
Formularul F6

    Rubrica "Cod persoană declarantă" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite la CIP "Formularul de anulare a înregistrărilor din baza de date a Centralei Incidentelor de Plăţi".
    Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
    Rubrica 1 - "Nr. cerere" se completează cu numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
    Rubrica 2 - "Data emiterii cererii" se completează cu data la care se emite formularul.
    Rubrica 3 - "Nr. CIP" se completează cu Nr. CIP alocat de aplicaţia informatică a Centralei Incidentelor de Plăţi la înscrierea refuzului bancar cu cec, cambie sau bilet la ordin, care se doreşte a se anula.
    Rubrica 4 - "Motivul anulării" se completează cu unul din codurile prevăzute pentru eroarea persoanei declarante, pentru hotărârea judecătorească executorie, respectiv pentru "mesaj de alertă".
    Rubrica 5 - "Comentariu" se completează doar în cazul anulării ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti executorii, cu detalii referitoare la aceasta.

    CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATĂ PRIVIND CECUL
    Nr. ... ... .... (data emiterii cererii)
   
6A
   


   
Persoana desemnată din cadrul instituţiei de credit 
S.S./L.S.
    MOD DE COMPLETARE
(6A)

    La rubrica "Nr..." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de anulare a înregistrărilor din baza de date a CIP" (F6).
   Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
    În paragraful "1."şi paragraful "2." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de anulare a înregistrărilor din baza de date a CIP" (F6).
    În paragraful "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cecuri" (F3A).
    Paragraful "4." se completează numai dacă persoana declarantă solicită anularea unui incident de plată major.
    La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei desemnate din cadrul instituţiei de credit care a întocmit respectiva cerere.

    CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATĂ PRIVIND CAMBIA
    Nr. ... ... .... (data emiterii cererii)
   
6B
   


   
Persoana desemnată din cadrul instituţiei de credit 
S.S./L.S.
    MOD DE COMPLETARE
(6B)

    La rubrica "Nr..." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de anulare a înregistrărilor din baza de date a CIP" (F6).
   Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
    În paragraful "1." şi paragraful "2." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de anulare a înregistrărilor din baza de date a CIP" (F6).
    În paragraful "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cambii" (F3B).
    La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei desemnate din cadrul instituţiei de credit care a întocmit respectiva cerere.

    CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATĂ PRIVIND BILETUL LA ORDIN
    Nr. ... ... .... (data emiterii cererii)
   
6C
   


   
Persoana desemnată din cadrul instituţiei de credit 
S.S./L.S.
    MOD DE COMPLETARE
(6C)

    La rubrica "Nr..." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de anulare a înregistrărilor din baza de date a CIP" (F6).
   Paragraful " Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
    În paragraful "1."şi paragraful "2." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de anulare a înregistrărilor din baza de date a CIP" (F6).
    În paragraful "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu bilete la ordin" (F3C).
    La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei desemnate din cadrul instituţiei de credit care a întocmit respectiva cerere.

   ANEXA Nr. 7
 
    BNR - CIP
    FIŞIERUL NAŢIONAL DE CECURI

    NOTIFICAREA CENTRALEI INCIDENTELOR DE PLĂŢI PRIVIND INTERDICŢIA BANCARĂ
   
F7
    Denumirea centralei instituţiei de credit ... ..
    Codul centralei instituţiei de credit ... ..

   
Nr. crt.Nr. notificareData emiterii notificăriiTip operaţiuneDenumirea instituţiei de credit a obliga- tului la platăCodul institu- ţiei de credit a obligatului la platăDenumire obligat la platăCod identifi- care obligat la platăInformaţii despre cecData început de interdicţie bancarăData sfârşit de interdicţie bancară
Serie cecNr. cecTip cec la origine
(0)(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)
    MOD DE COMPLETARE
Formularul F7

    Rubrica "Denumirea centralei instituţiei de credit" se completează cu denumirea atribuită de Banca Naţională a României instituţiei de credit care primeşte de la CIP "Notificarea Centralei Incidentelor de Plăţi privind interdicţia bancară" (F7).
    Rubrica "Codul centralei instituţiei de credit" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României instituţiei de credit care primeşte de la CIP "Notificarea Centralei Incidentelor de Plăţi privind interdicţia bancară".
    Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
    Rubrica 1 - "Nr. notificare" se completează de către CIP cu numărul de înregistrare din evidenţele CIP.
    Rubrica 2 - "Data emiterii notificării" se completează de către CIP cu data la care a fost emis formularul F7.
    Rubrica 3 - "Tip operaţiune" se completează cu "I - Inserare" pentru cazul în care este transmisă notificarea privind interdicţia bancară pentru un incident de plată cu cec refuzat pe motiv major şi cu "A - Anulare" pentru cazul în care este transmisă notificarea privind interdicţia bancară în cazul în care se anulează un incident de plată cu cec refuzat pe motiv major/numai motivul privind interdicţia bancară.
    Dacă tipul operaţiunii este "I - Inserare", se vor completa rubricile 11 şi 12. Instituţia de credit care primeşte această notificare privind interdicţia bancară are obligaţia distribuirii acestei informaţii în propriul sistem intrabancar în scopul evitării producerii riscului ca respectivul client să genereze un nou incident de plată asupra unui alt cont al său. În eventualitatea în care o unitate teritorială din propriul sistem intrabancar a distribuit formulare de cecuri respectivului titular de cont, are obligaţia să le recupereze de la acesta.
    Dacă tipul operaţiunii este "A - Anulare", nu se vor completa rubricile 11 şi 12. Instituţia de credit care primeşte această notificare privind interdicţia bancară în cazul în care se anulează un incident de plată cu cec refuzat pe motiv major/numai motivul privind interdicţia bancară are obligaţia distribuirii acestei informaţii în propriul sistem intrabancar.
    Rubrica 4 - "Denumirea instituţiei de credit a obligatului la plată" se completează cu denumirea atribuită de Banca Naţională a României instituţiei de credit a obligatului la plată.
    Rubrica 5 - "Cod instituţie de credit a obligatului la plată" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României instituţiei de credit a obligatului la plată.
    Rubrica 6 - "Denumire obligat la plată" se completează cu numele sau denumirea completă a obligatului la plată - trăgătorul.
    Rubrica 7 - "Cod identificare obligat la plată" se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare
   b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
   c) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
   d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.
    Rubrica 8 - "Informaţii despre cec - serie cec" se completează cu seria cecului pentru care se transmite notificarea privind interdicţia bancară.
    Rubrica 9 - "Informaţii despre cec - nr. cec" se completează cu numărul cecului pentru care se transmite notificarea privind interdicţia bancară.
    Rubrica 10 - "Informaţii despre cec - tip cec la origine" se completează cu tipul cecului la momentul tipăririi acestuia pentru care se transmite notificarea privind interdicţia bancară.
    Rubrica 11 - "Data de început de interdicţie bancară" se completează cu data de la care începe interdicţia bancară în cazul raportării unui cec refuzat la plată cu motiv major.
    Rubrica 12 - "Data de sfârşit de interdicţie bancară" se completează cu data de la care se încheie
interdicţia bancară în cazul raportării unui cec refuzat la plată cu motiv major.

   ANEXA Nr. 8
 
    BNR - CIP
    FIŞIERUL NAŢIONAL DE CECURI

    NOTIFICAREA CENTRALEI INCIDENTELOR DE PLĂŢI PRIVIND SUSPENDAREA/RELUAREA INTERDICŢIEI BANCARE
   
F8
    Denumirea centralei instituţiei de credit ... ..
    Codul centralei instituţiei de credit ... ..
   
Nr. crt.Nr. notifi- careData emiterii notifică- riiTip acţiuneDenumi- rea instituţiei de credit a obliga- tului la platăCodul institu- ţiei de credit a obliga- tului la platăDenumire obligat la platăCod identificare obligat la platăInformaţii despre cecData început de inter- dicţie bancarăData sfârşit de interdicţie bancarăData început de interdicţie bancarăData sfârşit de interdicţie bancară
Serie cecNr. cecTip cec la origine
(0)(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)
    MOD DE COMPLETARE
Formularul F8

    Rubrica "Denumirea centralei instituţiei de credit" se completează cu denumirea atribuită de Banca Naţională a României instituţiei de credit care primeşte de la CIP "Notificarea Centralei Incidentelor de Plăţi privind suspendarea/reluarea interdicţiei bancare" (F8).
    Rubrica "Codul centralei instituţiei de credit" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României instituţiei de credit care primeşte de la CIP "Notificarea Centralei Incidentelor de Plăţi privind suspendarea/reluarea interdicţiei bancare".
    Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
    Rubrica 1 - "Nr. notificare" se completează de către CIP cu numărul de înregistrare din evidenţele CIP.
    Rubrica 2 - "Data emiterii notificării" se completează de către CIP cu data la care a fost emis formularul F8.
    Rubrica 3 - "Tip acţiune" se completează cu "S - Suspendare" pentru cazul în care este transmisă notificarea privind suspendarea interdicţiei bancare pentru un incident de plată cu cec refuzat pe motiv major şi cu "R - Reluare" pentru cazul în care este transmisă notificarea privind reluarea interdicţiei bancare pentru un cec a cărui perioadă de interdicţie bancară a fost suspendată anterior.
    Dacă tipul acţiunii este "S - Suspendare", se vor completa rubricile 11 şi 12. Instituţia de credit care primeşte această notificare privind suspendarea interdicţiei bancare are obligaţia distribuirii acestei informaţii în propriul sistem intrabancar.
    Dacă tipul acţiunii este "R - Reluare", se vor completa rubricile 11-14. Instituţia de credit care primeşte această notificare privind reluarea interdicţiei bancare pentru un cec a cărui perioadă de interdicţie bancară a fost suspendată anterior are obligaţia distribuirii acestei informaţii în propriul sistem intrabancar.
    Rubrica 4 - "Denumirea instituţiei de credit a obligatului la plată" se completează cu denumirea atribuită de Banca Naţională a României instituţiei de credit a obligatului la plată.
    Rubrica 5 - "Cod instituţie de credit a obligatului la plată" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României instituţiei de credit a obligatului la plată.
    Rubrica 6 - "Denumire obligat la plată" se completează cu numele sau denumirea completă a obligatului la plată - trăgătorul.
    Rubrica 7 - "Cod identificare obligat la plată" se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare
   b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
   c) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
   d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.
    Rubrica 8 - "Informaţii despre cec - serie cec" se completează cu seria cecului pentru care se transmite notificarea privind interdicţia bancară.
    Rubrica 9 - "Informaţii despre cec - nr. cec" se completează cu numărul cecului pentru care se transmite notificarea privind interdicţia bancară.
    Rubrica 10 - "Informaţii despre cec - tip cec la origine" se completează cu tipul cecului la momentul tipăririi acestuia pentru care se transmite notificarea privind interdicţia bancară.
    Rubrica 11 - "Data de început de interdicţie bancară" se completează cu data de la care începe interdicţia bancară în cazul raportării unui cec refuzat la plată cu motiv major.
    Rubrica 12 - "Data de sfârşit de interdicţie bancară" se completează cu data de la care se încheie interdicţia bancară în cazul suspendării interdicţiei bancare pentru un cec refuzat la plată cu motiv major.
    Rubrica 13 - "Data de început de interdicţie bancară" se completează cu data de la care începe interdicţia bancară în cazul reluării interdicţiei bancare pentru un cec a cărui perioadă de interdicţie bancară a fost suspendată anterior.
    Rubrica 14 - "Data de sfârşit de interdicţie bancară" se completează cu data de la care se încheie interdicţia bancară în cazul reluării interdicţiei bancare pentru un cec a cărui perioadă de interdicţie bancară a fost suspendată anterior.

   ANEXA Nr. 9
 
    FORMULAR DE CONSULTARE
   
F9
    Cod instituţie de credit ... ... ... ..

   
Nr. crt.Tip consultareNumăr cerereData emiterii cereriiTip întrebareCod identificare titular de contSerie cec/cambie/bilet la ordinNr. cec/cambie/bilet la ordinData de început consultareData de sfârşit consultare
(0)(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)
    MOD DE COMPLETARE
Formularul F9

    Rubrica "Rubrica "Cod instituţie de credit" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României centralelor instituţiilor de credit - persoane juridice române/sucursalelor din România ale instituţiilor de credit străine/unităţii teritoriale a instituţiilor de credit care transmit formularul de consultare a informaţiilor existente în baza de date a CIP, respectând prevederile art. 2 pct. 6 şi art. 21 din regulament.
    Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
    Rubrica 1 - "Tip consultare" se completează cu una din valorile care indică faptul că o anumită consultare are loc în numele instituţiei de credit sau în numele clientului.
    Rubrica 2 - "Nr. cerere" se completează cu numărul de înregistrare din evidenţele instituţiei de credit
    Rubrica 3 - "Data emiterii cererii" se completează cu data la care se emite formularul.
    Rubrica 4 - "Tip întrebare" se completează cu una din valorile care indică tipul de întrebare solicitat (FNIP, FNPR, Istoric sintetic), dacă se doreşte consultare pentru un titular de cont
    Rubrica 5 - "Cod identificare titular de cont" se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare
   b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
   c) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
   d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
    Rubrica 6 - "Serie cec/cambie/bilet la ordin" se completează cu seria cecului, cambiei sau biletului la ordin, dacă se doreşte consultarea pentru un anumit instrument de plată
    Rubrica 7 - "Nr. cec/cambie/bilet la ordin" se completează cu nr. cecului, cambiei sau biletului la ordin, dacă se doreşte consultarea pentru un anumit instrument de plată
    Rubrica 8 - "Data de început consultare" se completează cu data calendaristică de la care se doreşte a se consulta baza de date a CIP, cu respectarea art.17 din prezentul regulament.
    Rubrica 9 - "Data de sfârşit consultare" se completează cu data calendaristică până la care se doreşte a se consulta baza de date a CIP, cu respectarea art.17 din prezentul regulament.

    CERERE DE CONSULTARE
    Nr. ... ... ... (data emiteri cererii)

   


   
Persoana desemnată din cadrul instituţiei de credit/Solicitant 
S./L.S.
    MOD DE COMPLETARE

    La rubrica "Nr..."şi "data emiterii cererii" se înscriu umărul de înregistrare şi data emiterii cererii din evidenţele persoanei declarante.
   Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
    În Paragraful "1." se va selecta tipul de consultare: în numele instituţiei de credit sau în numele clientului.
   Paragraful "2." se completează cu datele personale ale persoanei fizice care solicită informaţii din Fişierul Naţional de Incidente de Plăţi (FNIP) sau Fişierul Naţional al Persoanelor cu Risc (FNPR) în nume propriu sau în numele unei persoane juridice rezidente sau nerezidente.
    În paragraful "3." solicitantul stabileşte întrebarea/întrebările care vor fi adresate CIP, apoi va completa datele obligatorii pe baza cărora se va face consultarea.
    Răspunsul CIP, în funcţie de întrebarea conţinută de cererea de consultare, cuprinde următoarele informaţii:
    ♦ pentru consultarea după instrumentul de plată: "cecul/cambia/biletul la ordin cu seria ... nr... . face obiectul unui incident de plată?": data înregistrării la CIP, descrierea motivelor de refuz la plată;
    ♦ pentru consultarea titularului de cont în "FNIP": data înregistrării la CIP, denumire titular de cont, seria şi numărul instrumentului de plată, descrierea motivelor de refuz la plată, perioada interdicţiei bancare (pentru fiecare incident de plată major cu cec), dacă este incident de plată major, perioada totală de interdicţie bancară (în cazul cecului) şi denumirea unităţii bancare a obligatului la plată care a declarat la CIP incidentul de plată;
    ♦ pentru consultarea titularului de cont în "FNPR": data înregistrării la CIP, denumire titular de cont, seria şi numărul instrumentului de plată, descrierea motivelor de refuz la plată, perioada de interdicţie bancară (pentru fiecare incident de plată major cu cec), perioada totală de interdicţie bancară (în cazul cecului) şi denumirea unităţii bancare a obligatului la plată care a declarat la CIP incidentul de plată;
    ♦ pentru consultarea "Istoricul refuzurilor la plată pe titular de cont, în formă sintetică": nr. total de refuzuri, suma de plată şi suma refuzată totală, defalcate după tipul instrumentului şi după tipul motivului de refuz (major/minor).
    La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei desemnate din cadrul instituţiei de credit care a întocmit respectiva cerere sau a persoanei fizice sau juridice, rezidentă sau nerezidentă care a solicitat informaţiile.

   ANEXA Nr. 10
 
    FORMULARUL LISTA ERORILOR PRIVIND RAPORTAREA INFORMAŢIEI REFERITOARE LA INCIDENTELE DE PLĂŢI
   
F10
    Cod persoana declarantă ... ... ... ..
   
Număr curentTip formularCod eroareDescrierea erorii
(0)(1)(2)(3)
    MOD DE COMPLETARE
Formularul F10

    Rubrica "Cod persoană declarantă" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante căreia i se transmite lista erorilor privind raportarea informaţiei referitoare la incidentele de plăţi.
    Rubrica 0 - "Număr curent" se completează cu numărul liniei în care se semnalează eroarea, corespunzător numărului curent din formularul transmis de persoana declarantă.
    Rubrica 1 - "Tip formular" se completează cu numărul de formular (F3A, F3B, F3C, F5, F6, F9 şi F11).
    Rubrica 2 - "Cod eroare" se completează cu un cod stabilit de Centrala Incidentelor de Plăţi.
    Rubrica 3 - "Descrierea erorii" se completează descrierea erorii constatate.

   ANEXA Nr. 11
 
    FORMULARUL DE RECTIFICARE A INFORMAŢIILOR ÎNREGISTRATE ÎN BAZA DE DATE A CENTRALEI INCIDENTELOR DE PLĂŢI
   
F11
    Cod persoana declarantă ... ... ... ..
   
Număr curentNr. CIPCâmp eronatValoare corectă
(0)(1)(2)(3)
    MOD DE COMPLETARE
Formularul F11

    Rubrica "Cod persoană declarantă" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite "Formularul de rectificare a informaţiilor înregistrate în baza de date a Centralei Incidentelor de Plăţi."
    Rubrica 0 - "Număr curent" se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
    Rubrica 1 - "Nr. CIP" se completează cu Nr. CIP alocat de aplicaţia informatică a Centralei Incidentelor de Plăţi la înscrierea refuzului bancar cu cec, cambie sau bilet la ordin ce se doreşte a se rectifica.
    Rubrica 2 - "Câmp eronat" se va completa denumirea câmpului din formularele de raportare a refuzurilor bancare cu cecuri, cambii sau bilete la ordin ce se doreşte a se rectifica.
    Rubrica 3 - "Valoare corectă" se va completa valoarea corectă asociată câmpului.

   ANEXA Nr. 12
 
    LISTA INFORMAŢIILOR ÎNREGISTRATE ÎN BAZA DE DATE A CENTRALEI INCIDENTELOR DE PLĂŢI CE POT FI RECTIFICATE

    Pentru Cererea de înscriere a refuzului bancar în FNC/FNCb/FNBO:
   1. Nr. şi/sau data emiterii cererii din evidenţele persoanei declarante
   2. Codul bancar al instituţiei de credit a obligatului la plată
   3. Tip cec la origine şi/sau la momentul refuzului (nu pentru cecurile cu interdicţie bancară suspendată sau reluată)
   4. Seria şi/sau numărul cecului/cambiei/biletului la ordin (nu pentru cecurile cu interdicţie bancară suspendată sau reluată)
   5. Data emiterii cecului/cambiei/biletului la ordin (fără schimbarea tipului incidentului de plată major/minor)
   6. Suma de plată/refuzată
    fără modificarea motivului corespunzător
    cu modificarea motivului, însă fără a schimba tipul acestuia (major/minor)
   7. Denumire trăgător (pentru incident de plată minor) şi/sau denumire beneficiar/ultimul giratar, în cazul cecului
   8. Denumire tras/trăgător/subscriitor/beneficiar/ultimul giratar, în cazul cambiei sau biletului la ordin
   9. Adăugarea de alte motive (fără schimbarea tipului incidentului de plată major/minor)
   10. Radiere motive (fără schimbarea tipului incidentului de plată major/minor)
   11. Înlocuire motive (fără schimbarea tipului incidentului de plată major/minor)
   12. Codul unic de înregistrare/codul numeric personal/cod nerezident pentru tras/trăgător/subscriitor/beneficiar/ultimul giratar al cambiei/biletului la ordin
   13. Codul unic de înregistrare/codul numeric personal/cod nerezident pentru trăgător pentru un incident de plată minor în cazul cecului
   14. Codul unic de înregistrare/codul numeric personal/cod nerezident pentru beneficiar în cazul cecului
   15. Data scadenţei cambiei/biletului la ordin, fără modificarea tipului motivului (major/minor).