Act legislativ


 


Banca Naţională a României
Anexă din 9.ian.2012
Monitorul Oficial, Partea I 49 bis 1 20.ian.2012
Intrare în vigoare la 20.ian.2012
cuprinzând anexele nr. 1-11 la Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 2/2012 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Riscului de Credit

   ANEXA Nr. 1
 

    Fişă de acreditare*) la Centrala Riscului de Credit a persoanelor autorizate să transmită şi să recepţioneze informaţii de risc de credit şi informaţii despre fraudele cu carduri
    ___________
   *) Se transmite cu scrisoare oficială direcţiei din cadrul BNR care coordonează activitatea CRC
   
F1
   1. PERSOANA DECLARANTĂ
   
Denumire ... ... ... ... ... ... . ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Cod... ... ... ... ... ... ... ... ...
Adresa ... ... ... ... ... ... ... ... ... .. ... Telefon... ... ... ... ... ... Fax ... ... ... ... ... ... .. ... ...
   2. PERSOANE ACREDITATE
   
Nume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prenume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
Functia ... ... ... ... .. ... ... ... ... ... ... ... ... ... .
Telefon... .. ... ... ... ... ... Fax ... ... ... ... ... ...
E- mail ... ... . ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...Specimen semnaturaSpecimen stampila însotitoare
Drepturi: depline [ ] de consultare [ ]
   
Nume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prenume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
Functia ... ... ... ... .. ... ... ... ... ... ... ... ... ... .
Telefon... .. ... ... ... ... ... Fax ... ... ... ... ... ...
E- mail ... ... . ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...Specimen semnaturaSpecimen stampila însotitoare
Drepturi: depline [ ] de consultare [ ]
   
Nume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prenume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
Functia ... ... ... ... .. ... ... ... ... ... ... ... ... ... .
Telefon... .. ... ... ... ... ... Fax ... ... ... ... ... ...
E- mail ... ... . ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...Specimen semnaturaSpecimen stampila însotitoare
Drepturi: depline [ ] de consultare [ ]
   
Nume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prenume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
Functia ... ... ... ... .. ... ... ... ... ... ... ... ... ... .
Telefon... .. ... ... ... ... ... Fax ... ... ... ... ... ...
E- mail ... ... . ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...Specimen semnaturaSpecimen stampila însotitoare
Drepturi: depline [ ] de consultare [ ]
   
Nume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prenume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
Functia ... ... ... ... .. ... ... ... ... ... ... ... ... ... .
Telefon... .. ... ... ... ... ... Fax ... ... ... ... ... ...
E- mail ... ... . ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...Specimen semnaturaSpecimen stampila însotitoare
Drepturi: depline [ ] de consultare [ ]
   3. ADMINISTRATOR
   
Nume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Prenume ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Telefon ... ... ... ... ... ... ... ... Fax ... ... ... ... ... E-mail ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
   
Conducerea persoanei declarante
S.S./L.S.
    MODUL DE COMPLETARE

    Zona 1 - PERSOANA DECLARANTĂ
    Rubrica "Denumire"
    Se completează cu denumirea completă a persoanei declarante care acordă acreditarea.
    Rubrica "Cod"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care acordă acreditarea.
    Rubrica "Adresa"
    Se completează cu adresa persoanei declarante.
    Rubrica "Telefon"
    Se completează cu numărul de telefon al persoanei declarante.
    Rubrica "Fax"
    Se completează cu numărul de fax al persoanei declarante.
    Zona 2 - PERSOANE ACREDITATE
    Rubricile "Nume" şi "Prenume"
    Se completează cu numele şi prenumele persoanei acreditate.
    Rubrica "Funcţia"
    Se completează cu funcţia deţinută de persoana acreditată în cadrul persoanei declarante.
    Rubricile "Telefon/Fax/E-mail"
    Se completează cu numărul de telefon, fax şi adresa de e-mail, de serviciu, ale persoanei acreditate.
    Rubrica "Drepturi"
    Se completează prin marcarea câmpului:
   a. "depline" - pentru persoanele acreditate care au dreptul să transmită şi să recepţioneze informaţii de risc de credit şi informaţii despre fraudele cu carduri;
   b. "de consultare" - pentru persoanele care au numai drepturi de consultare a bazei de date a CRC.
    Rubrica "Specimen semnătură"
    Se completează cu semnătura uzuală a persoanei acreditate.
    Rubrica "Specimen ştampilă însoţitoare"
    Se completează cu amprenta ştampilei ce însoţeşte semnătura persoanei acreditate.
    Zona 3 - ADMINISTRATOR
    Rubricile "Nume" şi "Prenume"
    Se completează cu numele şi prenumele persoanei desemnate să administreze utilizatorii persoanei declarante.
    Rubricile "Telefon/Fax/E-mail"
    Se completează cu numărul de telefon, fax şi adresa de e-mail, de serviciu, ale administratorului.
    Rubrica "Conducerea persoanei declarante"
    Se completează cu semnătura unei persoane din conducerea persoanei declarante şi cu amprenta ştampilei ce însoţeşte semnătura.

   ANEXA Nr. 2

   
F2 ANr. ... ... ... Data ... ... ... ... ... .
    FORMULAR DE RAPORTARE A DEBITORILOR
pentru luna ... ... ... ... ... ... ... anul ... ... ... ...

    Persoană declarantă ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    Cod ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

   Secţiunea 1
 
   
Nr. crt.DebitorSituaţie specialăÎncadrare debitor*Sector instituţionalActivitateFormă de proprietateŢarăJudeţTip raportare
Cod de identificareNume/Denumire
(0)(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)(10)
   * Se completează în conformitate cu prevederile Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 3/2009 privind clasificarea creditelor şi plasamentelor, precum şi constituirea, regularizarea şi utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 11/2011 privind clasificarea creditelor şi plasamentelor, precum şi determinarea şi utilizarea ajustărilor prudenţiale de valoare, cu modificările şi completările ulterioare.
    Sucursalele din România ale instituţiilor de credit din alte state membre pot opta pentru raportarea acestei informaţii.

   Secţiunea 2

   
Nr. crt.Sucursală a unei persoane juridice
Cod identificareDenumireŢară
(0)(1)(2)(3)
    MODUL DE COMPLETARE

    Rubrica "Nr."
    Se completează prin înscrierea unui număr unic, atribuit formularului completat de persoanele declarante.
    Rubrica "Data"
    Se completează cu data la care se emite formularul.
    Rubricile "pentru luna" şi "anul"
    Se completează cu luna şi anul pentru care se transmite informaţia de risc de credit.
    Rubrica "Persoană declarantă"
    Se completează cu denumirea persoanei declarante care transmite formularul la CRC.
    Rubrica "Cod"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite formularul la CRC.
   Secţiunea 1
  Rubrica 0 - "Nr. crt."
    Se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
    Rubrica 1 - "Debitor - Cod de identificare"
    Se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare;
   b) în cazul persoanelor fizice române, cu codul numeric personal;
   c) în cazul persoanelor fizice străine, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent;
   d) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent.
    Rubrica 2 - "Debitor - Nume/Denumire"
    Se completează cu numele sau denumirea completă a debitorului.
    Rubrica 3 - "Situaţie specială"
    Se completează în cazul în care debitorul se găseşte în una din situaţiile prevăzute în Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, astfel:
   - cu litera R - în cazul în care debitorul se află în situaţia de reorganizare;
   - cu litera I - în cazul în care debitorul se află în situaţia de insolvenţă;
   - cu litera F - cazul în care debitorul se află în situaţia de faliment.
    În cazul în care debitorul nu se află în nici una dintre situaţiile de mai sus, se va completa cu litera N.
    Rubrica 4 - "Încadrare debitor"
    Se completează cu încadrarea debitorului potrivit categoriei de clasificare a creditelor, în conformitate cu prevederile Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 3/2009 privind clasificarea creditelor şi plasamentelor, precum şi constituirea, regularizarea şi utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 11/2011 privind clasificarea creditelor şi plasamentelor, precum şi determinarea şi utilizarea ajustărilor prudenţiale de valoare, cu modificările şi completările ulterioare, astfel:
   - cu litera S pentru credite clasificate în categoria standard;
   - cu litera O pentru credite clasificate în categoria în observaţie;
   - cu litera B pentru credite clasificate în categoria substandard;
   - cu litera I pentru credite clasificate în categoria îndoielnic;
   - cu litera P pentru credite clasificate în categoria pierdere;
   - cu litera N pentru debitorii pentru care nu se calculează încadrarea.
    Rubrica 5 - "Sector instituţional"
    Se completează cu codul sectorului instituţional din care face parte debitorul, din Nomenclatorul SECTOARE INSTITUŢIONALE, conform SEC 1995.
    Rubrica 6 - "Activitate"
    Se completează astfel:
   - în cazul persoanelor juridice rezidente cu codul CAEN corespunzător activităţii principale;
   - în cazul persoanelor juridice nerezidente se asimilează un cod CAEN, corespunzător activităţii principale;
   - în cazul persoanelor fizice cu codul 0000.
    Rubrica 7 - "Formă de proprietate"
    Se completează astfel:
   - în cazul persoanelor juridice rezidente cu codul corespunzător din nomenclatorul "Forme de proprietate" elaborat de Ministerul Finanţelor;
   - în cazul persoanelor juridice nerezidente se asimilează un cod corespunzător din nomenclatorul "Forme de proprietate" elaborat de Ministerul Finanţelor;
   - în cazul persoanelor fizice, cu codul 01.
    Rubrica 8 - "Ţară"
    Se completează astfel:
   - în cazul persoanelor juridice rezidente şi al persoanelor fizice române, cu codul României;
   - în cazul persoanelor fizice străine şi al persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării care a emis paşaportul, respectiv al ţării în care este înregistrată persoana juridică.
    Rubrica 9 - "Judeţ"
    Se completează cu codul numeric al judeţului în care debitorul - persoană juridică rezidentă este înregistrat la Registrul Comerţului sau în care domiciliază debitorul - persoană fizică.
    Rubrica 10 - "Tip raportare"
    Se completează astfel:
   - cu litera S - în cazul în care debitorul raportat anterior nu mai îndeplineşte condiţia de raportare;
   - cu litera N - în cazul în care debitorul îndeplineşte condiţia de raportare;
   Secţiunea 2 Rubrica 0 - "Nr. crt."
    Se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
    Rubrica 1 - "Sucursală a unei persoane juridice - Cod de identificare"
    Se completează astfel:
   a) cu codul unic de înregistrare al societăţii mamă în cazul în care aceasta este o persoană juridică rezidentă;
   b) cu codul ţării, precum şi cu codul de înregistrare din ţara de origine a societăţii mamă în cazul în care aceasta este o persoană juridică nerezidentă.
    Rubrica 2 - "Sucursală a unei persoane juridice - Denumire"
    Se completează cu denumirea societăţii mamă a cărei sucursală este persoana juridică raportată la CRC.
    Rubrica 3 - "Ţară"
    Se completează astfel:
   - în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul României;
   - în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării în care este înregistrată persoana juridică.
   
F2 BNr. ... ... ... Data ... ... ... ... ... ... ...
    FORMULAR DE RAPORTARE A GRUPURILOR*
pentru luna ... ... ... ... ... ... ... anul ... ... ... ...

    Persoană declarantă ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    Cod ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

   
Nr. crt.Denumire grupCod grupComponenţă grupTip raportare
Cod de identificareNume/DenumireDebitor care a luat credite/angajamente împreună cu alţi debitori din grup Ţară
(0)(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)
   Notă: Nu se vor raporta grupurile de tipul "angajator-angajat"

   
Persoană acreditată
    ___________
   * La stabilirea sferei de cuprindere a grupului, persoanele declarante vor avea în vedere criteriile prevăzute în Regulamentul nr. 14/2010 privind expunerile mari ale institutiilor de credit si ale firmelor de investitii , cu modificările şi completările ulterioare şi în Regulamentul nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare, pentru includerea persoanelor fizice şi/sau juridice în categoria grup de clienţi aflaţi în legătură/un singur debitor.
    MODUL DE COMPLETARE

    Rubrica "Nr."
    Se completează prin înscrierea unui număr unic, atribuit formularului completat de către persoana declarantă.
    Rubrica "Data"
    Se completează cu data la care se emite formularul.
    Rubricile "pentru luna" şi "anul"
    Se completează cu luna şi anul pentru care se transmite informaţia de risc de credit.
    Rubrica "Persoană declarantă"
    Se completează cu denumirea persoanei declarante care transmite formularul la CRC.
    Rubrica "Cod"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite formularul la CRC.
    Rubrica 0 - "Nr. crt."
    Se completează cu numărul de ordine al liniei din formular atribuit grupului.
    Rubrica 1 - "Denumire grup"
    Se completează cu denumirea asociată de persoana declarantă grupului, persoane fizice şi/sau juridice, astfel încât să permită identificarea unică a fiecărui grup.
    Rubrica 2 - "Cod grup"
    Se completează cu codul atribuit de persoana declarantă grupului, persoane fizice şi/sau juridice, astfel încât să permită identificarea unică a fiecărui grup.
    Rubrica 3 - "Componenţă grup - Cod de identificare"
    Se completează cu codurile de identificare ale clienţilor, persoane fizice şi/sau juridice, care compun grupul.
    Rubrica 4 - "Componenţă grup - Nume/Denumire"
    Se completează cu numele/denumirile complete ale clienţilor, persoane fizice şi/sau juridice care compun grupul.
    Rubrica 5 - "Componenţă grup - Debitor care a luat credite/angajamente împreună cu alţi debitori din grup"
    Se completează astfel:
   - cu litera C - pentru debitorul care a luat credite/angajamente împreună cu alţi debitori din grup;
   - cu litera N - pentru ceilalţi membri ai grupului.
    Rubrica 6 - " Componenţă grup - Ţară"
    Se completează astfel:
   - în cazul persoanelor juridice rezidente şi al persoanelor fizice române, cu codul României;
   - în cazul persoanelor fizice străine şi al persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării care a emis paşaportul, respectiv al ţării în care este înregistrată persoana juridică.
    Rubrica 7 - "Tip raportare"
    Se completează astfel:
   - cu litera S - în cazul în care grupul raportat anterior nu mai trebuie raportat;
   - cu litera N - în cazul în care grupul trebuie raportat.

   
F2 CNr. ... ... ... Data ... ... ... ...
    FORMULAR DE RAPORTARE A FUZIUNILOR/DIVIZĂRILOR
pentru luna ... ... ... ... ... ... ... anul ... ... ... ...

    Persoană declarantă ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    Cod ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
   
Persoană juridică rezultată în urma fuziunii/divizăriiPersoană juridică implicată în fuziune/divizare
Cod de identificare Denumire ŢarăCod de identificareDenumireŢară
(1)(2)(3)(4)(5)(6)
   
Persoană acreditată
    MODUL DE COMPLETARE

    Rubrica "Persoana declarantă"
    Se completează cu denumirea persoanei declarante care transmite formularul la CRC.
    Rubrica "Cod"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite formularul la CRC.
    Raportarea informaţiilor despre fuziuni/divizări de către persoanele declarante se realizează în perioada de raportare când intră în posesia acestor informaţii.
    Rubrica 1 - " Persoană juridică rezultată în urma fuziunii/divizării - Cod de identificare"
    Se completează astfel:
   a) în cazul fuziunii, cu codul de identificare a persoanei juridice rezultate în urma procesului de fuziune;
   b) în cazul divizării cu codul de identificare a fiecărei persoane juridice rezultate în urma procesului de divizare.
    Rubrica 2 - " Persoană juridică rezultată în urma fuziunii/divizării - Denumire"
    Se completează astfel:
   a) în cazul fuziunii, cu denumirea persoanei juridice rezultate în urma procesului de fuziune;
   b) în cazul divizării, cu denumirea fiecărei persoane juridice rezultate în urma procesului de divizare.
    Rubrica 3 - " Persoană juridică rezultată în urma fuziunii/divizării - Ţară"
    Se completează astfel:
   - în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul României;
   - în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării în care este înregistrată persoana juridică.
    Rubrica 4 - " Persoană juridică implicată în fuziune/divizare - Cod de identificare"
    Se completează astfel:
   a) în cazul fuziunii, cu codul de identificare a fiecărei persoane juridice implicată în procesul de fuziune;
   b) în cazul divizării cu codul de identificare a persoane juridice care a fost supusă procesului de divizare.
    Rubrica 5 - " Persoană juridică implicată în fuziune/divizare - Denumire"
    Se completează astfel:
   a) în cazul fuziunii, cu denumirea fiecărei persoane juridice implicată în procesul de fuziune;
   b) în cazul divizării, cu denumirea a persoane juridice care a fost supusă procesului de divizare.
    Rubrica 6 - " Persoană juridică implicată în fuziune/divizare - Ţară"
    Se completează astfel:
   - în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul României;
   - în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării în care este înregistrată persoana juridică.

   ANEXA Nr. 3
 

   
F3 ANr. ... ... ... ... Data ... ... ... ... ... .
    FORMULAR DE RAPORTARE A RISCURILOR INDIVIDUALE
pentru luna ... ... ... ... ... ... ... anul ... ... ... ...

    Persoană declarantă ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    Cod ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
   
- lei -
Nr. crt.Cod unitateCod de identificare debitorSume acordateValutăData acordăriiData scadenţeiCredit/angajament luat împreună cu alţi debitoriCod riscStare creditClasă rating*Probabilitate de nerambursare*Cod CRCSume datorateSume restanteServiciul datorieiTip raportareIdentificator
utilizateneutilizate
(0)(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)(15)(16)(17)
123412
ab
TotalTotal
RISC INDIVIDUAL (13.1 + 13.2)TOTAL SUME RESTANTE
......
   
Persoană acreditată
    ___________
   * Probabilitatea de nerambursare şi clasa de rating sunt informaţii care se vor raporta la CRC în măsura în care persoanele declarante le deţin, în conformitate cu prevederile Regulamentului BNR/CNVM nr. 14/19/2006 privind tratamentul riscului de credit pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii potrivit abordării standard, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului BNR/CNVM nr. 15/20/2006 privind tratamentul riscului de credit pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii potrivit abordării bazate pe modele interne de rating, cu modificările şi completările ulterioare.

    MODUL DE COMPLETARE

    Rubrica "Nr."
    Se completează prin înscrierea unui număr unic, atribuit formularului completat de persoana declarantă.
    Rubrica "Data"
    Se completează cu data la care se completează formularul.
    Rubricile "pentru luna" şi "anul"
    Se completează cu luna şi anul pentru care se transmite informaţia de risc de credit.
    Rubrica "Persoană declarantă"
    Se completează cu denumirea persoanei declarante care transmite formularul la CRC.
    Rubrica "Cod"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite formularul la CRC.
    Rubrica 0 - "Nr. crt."
    Se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
    Rubrica 1 - "Cod unitate"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României unităţii teritoriale a persoanei declarante care a acordat creditul sau şi-a asumat angajamentul.
    Rubrica 2 - "Codul de identificare debitor"
    Se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare;
   b) în cazul persoanelor fizice române, cu codul numeric personal;
   c) în cazul persoanelor fizice străine, cu codul ţării care a emis paşaportul, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent;
   d) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent.
    Rubrica 3 - "Sume acordate"
    Se completează cu suma reprezentând creditul acordat sau angajamentul asumat conform contractului.
    Rubrica 4 - "Valută"
    Se completează cu codul valutei în care a fost acordat creditul.
    Rubrica 5 - "Data acordării"
    Se completează cu data la care începe derularea contractului de credit sau cu data la care persoana declarantă îşi asumă angajamentul.
    Rubrica 6 - "Data scadenţei"
    Se completează cu data până la care creditul trebuie rambursat integral sau cu data încetării angajamentului persoanei declarante.
    Rubrica 7 - "Credit/angajament luat împreună cu alţi debitori"
    Se completează astfel:
   - cu litera P - credit/angajament luat în nume propriu;
   - cu litera C - credit/angajament luat împreună cu alţi debitori.
    Rubrica 8 - "Cod risc"
    Se completează cu un cod format din 4 poziţii, care corespund garanţiilor (tip/valoare), tipului riscului, termenului de acordare şi informaţiilor referitoare la carduri şi leasing, aferente creditelor acordate şi/sau angajamentelor asumate, astfel:
   - poziţia 1 - garanţii:
    lit. a: tip garanţii:
    A - garanţii primite de la instituţiile administraţiei publice si asimilate;
    B - garanţii primite de la societăţi de asigurare si reasigurare;
    C - garanţii primite de la alte instituţii financiare;
    D - ipoteci imobiliare;
    E - gajuri cu deposedare;
    F - gajuri fără deposedare;
    G - alte garanţii primite de la clientela;
    H - fără garanţii;
    I - depozite colaterale;
    J - garanţii primite de la instituţii nefinanciare.
    În cazul în care pentru un credit s-au constituit mai multe tipuri de garanţii, se vor completa toate codurile acestora în ordinea descrescătoare a ponderii fiecăreia.
    lit. b: valoarea garanţiei:
    Se completează cu valoarea totală a garanţiilor aferente creditului acordat şi/sau angajamentului asumat, conform evidenţelor contabile.
   - poziţia 2 - tipul riscului:
    A1 - creanţe comerciale;
    B1 - credite de trezorerie;
    C1 - credite pentru finanţarea operaţiunilor de comerţ exterior;
    D1 - credite pentru finanţarea stocurilor;
    D2 - credite pentru echipamente;
    E1 - credite ipotecare;
    E2 - alte credite pentru investiţii imobiliare;
    F1 - alte credite;
    G1 - obligaţiuni;
    H1 - angajamente asumate în numele debitorului faţă de o persoană fizică sau persoană juridică, alta decât persoanele declarante, sau faţă de o instituţie de credit/instituţie financiară din străinătate;
    H2 - angajamente asumate faţă de debitor;
    I1 - angajamente asumate în numele debitorului faţă de o altă persoană declarantă care funcţionează pe teritoriul României;
    J1 - depozite de garanţii vărsate pentru operaţiuni cu instrumente financiare derivate;
    K1 - credite de consum;
    K2 - vânzări în rate;
   - poziţia 3 - termenul de acordare:
    A - credite şi angajamente pe termen scurt (până la 12 luni);
    B - credite şi angajamente pe termen mediu (1-5 ani);
    C - credite şi angajamente pe termen lung (peste 5 ani);
   - poziţia 4 - carduri şi leasing:
    C - pentru cardurile de credit;
    D - pentru cardurile de debit cu facilitate de descoperit de cont;
    L - pentru leasing;
    N - pentru celelalte credite acordate şi angajamente asumate de persoana declarantă.
    Rubrica 9 - "Stare credit"
    Se completează astfel:
   - litera E - credit/angajament existent în portofoliul persoanei declarante şi care nu a fost vândut, răscumpărat, cumpărat sau intermediat;
   - litera R - credit răscumpărat de persoana declarantă după ce anterior a fost vândut din portofoliu;
   - litera C - credit cumpărat de persoana declarantă de la o altă entitate şi care nu a fost anterior în portofoliul propriu, respectiv nu a fost vândut de această instituţie.
    Rubrica 10 - "Clasă rating"
    Se completează cu un cod format din maximum 5 caractere alfa - numerice care reprezintă clasa de rating în care a fost încadrat creditul, dacă persoana declarantă deţine informaţia.
    Rubrica 11 - "Probabilitate de nerambursare"
    Se completează cu o valoare între 0 şi 100, cu două zecimale, care reprezintă probabilitatea de nerambursare a creditului, determinată de persoana declarantă, dacă persoana declarantă deţine informaţia.
    Rubrica 12 - "Cod CRC"
    Se completează cu un număr de identificare unic, atribuit de CRC la prima raportare a riscului respectiv şi se utilizează pentru toate raportările ulterioare ale persoanei declarante.
    Rubrica 13 - "Sume datorate"
   - poziţia 1 - sume datorate - utilizate
    Se completează astfel:
   - pentru obligaţiuni, cu valoarea de achiziţie;
   - pentru tipurile de risc A1 - F1 şi J1 - K2 cu sumele înscrise în conturile de bilanţ aferente ultimei zile a lunii pentru care se face raportarea;
   - pentru angajamentele asumate de către persoana declarantă, cu cifra 0 (zero).
    În aceste sume sunt incluse şi sumele restante.
   - poziţia 2 - sume datorate - neutilizate
    Se completează astfel:
   - pentru tipurile de risc A1 - F1, K1 şi K2 care funcţionează ca o linie de credit cu sumele evidenţiate în afara bilanţului ca plafon neutilizat sau cu tranşele creditelor evidenţiate extrabilanţier;
   - pentru tipurile de risc H1, H2 şi I1, cu sumele evidenţiate în afara bilanţului ca angajamente asumate de persoana declarantă;
   - pentru obligaţiuni, cu cifra 0 (zero);
   - pentru depozite de garanţii vărsate pentru operaţiuni cu instrumente financiare derivate, cu cifra 0 (zero).
    Rubrica 14 - "Sume restante"
    Se completează cu sumele scadente nerambursate aferente creditului respectiv înscrise în evidenţele contabile în ultima zi a lunii pentru care se face raportarea.
    Pentru angajamentele asumate de către persoana declarantă această rubrică se completează cu cifra 0 (zero).
    Rubrica 15 - "Serviciul datoriei"
    Se completează astfel:
   - cu litera A - în situaţia în care ratele sunt plătite la scadenţă sau cu o întârziere de maximum 15 zile inclusiv;
   - cu litera B - în situaţia în care ratele sunt plătite cu o întârziere între 16 - 30 zile inclusiv;
   - cu litera C - în situaţia în care ratele sunt plătite cu o întârziere între 31 - 60 zile inclusiv;
   - cu litera D - în situaţia în care ratele sunt plătite cu o întârziere între 61 - 90 zile inclusiv;
   - cu litera E - în situaţia în care ratele sunt plătite cu întârziere de peste 90 de zile;
   - cu litera X - creditele scoase în afara bilanţului.
    Rubrica 16 - "Tip raportare"
    Se completează astfel:
   - cu litera N - pentru creditele şi/sau angajamentele care nu se şterg şi pentru creditele care au fost suplimentate şi care se raportează ca fiind credite noi;
   - cu litera D - pentru creditele care au fost reeşalonate şi care se raportează ca fiind credite noi;
   - cu litera R - pentru creditele care au fost refinanţate şi care se raportează ca fiind credite noi;
   - cu litera A - pentru creditele transferate la Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi care se consideră riscuri ce se şterg; pentru aceste credite se transmite şi suma transferată;
   - cu litera E - pentru creditele externalizate şi care se consideră riscuri ce se şterg; pentru aceste credite se transmite şi suma externalizată;
   - cu litera P pentru creditele la care se înregistrează pierdere şi care se consideră riscuri ce se şterg; pentru aceste credite se transmite şi valoarea pierderii;
   - cu litera S - pentru creditele şi/sau angajamentele care se şterg; pentru acestea se completează valoarea 0.
    Rubrica 17 - "Identificator"
    Se completează cu un cod atribuit de persoana declarantă.
    Rubrica "RISC INDIVIDUAL" se obţine prin însumarea totalurilor rubricilor 13.1 şi 13.2.
    Se completează, pentru fiecare debitor, cu totalul sumelor din coloana 13.
    Rubrica "TOTAL SUME RESTANTE"
    Se completează, pentru fiecare debitor, cu totalul sumelor din coloana 14.
    În cazul creditelor acordate şi angajamentelor asumate în valută, se raportează echivalentul în lei al acestora, la cursurile pieţei valutare comunicate de Banca Naţională a României, utilizate pentru închiderea situaţiilor financiare ale lunii pentru care se face raportarea.
    În cazul creditelor şi angajamentelor unui debitor raportat pentru prima dată la CRC şi în cazul creditelor şi angajamentelor acordate unei persoane recenzate în luna pentru care se face raportarea trebuie completate toate rubricile formularului, mai puţin rubrica 12, " Cod CRC", care se completează de CRC şi care se retransmite, prin intermediul formularului F3 A, persoanelor declarante care le-au raportat.
    În cazul creditelor şi angajamentelor care au fost raportate anterior şi care nu au făcut obiectul unei proceduri de ştergere, se completează rubricile 12-17.

   
F3 BNr. ... ... ... Data ... ... ... ... ... ... ...
    FORMULAR DE RAPORTARE A FRAUDELOR CU CARDURI
pentru luna ... ... ... ... ... ... ... anul ... ... ... ...

    Persoană declarantă ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    Cod ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

   
Nume/Denumire posesor cardŢarăJudeţCod de identificare posesor de cardTip cardValutăData constatării fraudeiSumă fraudată (lei)
(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)
   
Persoană acreditată
    MODUL DE COMPLETARE

    Rubrica "Nr."
    Se completează prin înscrierea unui număr unic, atribuit formularului completat de persoana declarantă.
    Rubrica "Data"
    Se completează cu data la care se completează formularul.
    Rubrica "Persoană declarantă"
    Se completează cu denumirea persoanei declarante care transmite formularul la CRC.
    Rubrica "Cod"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite formularul la CRC.
    Rubrica 1 - "Nume/Denumire posesor de card"
    Se completează cu numele sau denumirea completă a posesorului de card.
    Rubrica 2 - "Ţară"
    Se completează astfel:
   - în cazul persoanelor juridice rezidente şi al persoanelor fizice române, cu codul României;
   - în cazul persoanelor fizice străine şi al persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării care a emis paşaportul, respectiv al ţării în care este înregistrată persoana juridică.
    Rubrica 3 - "Judeţ"
    Se completează cu codul numeric al judeţului în care posesorul de card - persoană juridică rezidentă este înregistrat la Registrul Comerţului sau în care domiciliază posesorul de card persoană fizică.
    Rubrica 4 - "Cod de identificare posesor de card"
    Se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare;
   b) în cazul persoanelor fizice române, cu codul numeric personal;
   c) în cazul persoanelor fizice străine, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent;
   d) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent.
    Rubrica 5 - "Tip card"
    Se completează astfel:
   - cu litera "C" - pentru card de credit;
   - cu litera "D" - pentru card de debit.
    Rubrica 6 - "Valută"
    Se completează cu codul valutei în care a fost emis cardul.
    Rubrica 7 - "Data constatării fraudei"
    Se completează cu ziua, luna şi anul când a fost constatată frauda pe numele posesorului de card, de către persoana declarantă.
    Rubrica 8 - "Sumă fraudată"
    Se completează cu suma fraudată de posesorul de card.

   ANEXA Nr. 4

   
F4 ANr. ... ... ... Data ... ... ... ... ... ...
   

    SITUAŢIA RISCULUI GLOBAL PRIVIND PERSOANELE RECENZATE
pentru luna ... ... ... ... ... ... ... anul ... ... ... ...

    Către
    Persoana declarantă ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    Cod ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    Referinţă ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..

    Nume/Denumire persoană recenzată ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    Cod de identificare ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
    Grup ... ... ... ... ..
    Ţară ... ... ... .. Judeţ... ... ... ... ... ..
    Sucursală a unei persoane juridice ... ... ... ... ... ... ..
    Activitate ... ... ... ... ... ...
    Sector instituţional ... ... ... ... ... .
    Formă de proprietate ... ... ... ... ... ... ... ...
    Situaţie specială ... ... ... ... ... ... ...
    Încadrare debitor - total sistem ... ... ... ... ... ... ...
    Risc global ... ... ... ... ... ...
    Informaţii referitoare la fraudele cu carduri ... ... ... ... ... ... ... ..
    Informaţii referitoare la incidentele de plăţi ... ... ... ... ... ... ... ... .

   
AcroCod CRCIdentificatorStare creditCredit/angajament luat împreună cu alţi debitoriCod riscServiciul datorieiValutăCredite reeşalonate/refinanţateSume acordateSume datorateSume restanteAngajamente faţă de alte persoane declaranteData acordăriiData scadenţei
utilizateneutilizate
(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)(15)
123412
ab
TotalTotal
RISC GLOBAL (11.1 + 11.2)TOTAL SUME RESTANTETOTAL ANGAJAMENTE FAŢĂ DE ALTE PERSOANE DECLARANTE
    MODUL DE COMPLETARE

    Rubrica "Nr."
    Se completează prin înscrierea unui număr unic atribuit formularului completat de către CRC.
    Rubrica "Data"
    Se completează cu data la care se completează formularul.
    Rubricile "pentru luna" şi "anul"
    Se completează cu luna şi anul pentru care se transmite situaţia.
    Rubrica "Persoana declarantă"
    Se completează cu denumirea persoanei declarante căreia i se transmite situaţia.
    Rubrica "Cod"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante căreia i se transmite situaţia.
    Rubrica "Referinţă"
    Se completează în cazul în care formularul este emis ca urmare a solicitării persoanei recenzate, cu numărul şi data cererii de consultare a bazei de date a CRC.
    Rubrica "Nume/Denumire persoană recenzată"
    Se completează cu numele sau denumirea completă a persoanei recenzate.
    Rubrica "Cod de identificare"
    Se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare;
   b) în cazul persoanelor fizice române, cu codul numeric personal;
   c) în cazul persoanelor fizice străine, cu codul ţării care a emis paşaportul, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent;
   d) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent.
    Rubrica "Grup"
    Se completează astfel:
   - cu litera G - în cazul în care debitorul face parte dintr-un grup;
   - cu litera I - în cazul în care debitorul nu face parte dintr-un grup.
    Rubrica "Ţară"
    Se completează astfel:
   - în cazul persoanelor juridice rezidente şi al persoanelor fizice române, cu codul României;
   - în cazul persoanelor fizice străine şi al persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării care a emis paşaportul, respectiv al ţării în care este înregistrată persoana juridică.
    Rubrica "Judeţ"
    Se completează cu codul numeric al judeţului în care debitorul - persoană juridică rezidentă este înregistrat la Registrul Comerţului sau în care domiciliază debitorul - persoană fizică.
    Rubrica "Sucursală a unei persoane juridice"
    Se completează astfel:
   - cu litera D - în cazul în care debitorul este sucursală a unei persoane juridice;
   - cu litera N - în cazul în care debitorul nu este sucursală a unei persoane juridice.
    Rubrica "Activitate"
    Se completează astfel:
   - în cazul persoanelor juridice rezidente cu codul CAEN corespunzător activităţii principale;
   - în cazul persoanelor juridice nerezidente se asimilează un cod CAEN, corespunzător activităţii principale;
   - în cazul persoanelor fizice, cu codul 0000.
    Rubrica "Sector instituţional"
    Se completează cu codul sectorului instituţional din care face parte debitorul, din Nomenclatorul SECTOARE INSTITUŢIONALE, conform SEC 1995.
    Rubrica "Formă de proprietate"
    Se completează astfel:
   - în cazul persoanelor juridice rezidente cu codul corespunzător din nomenclatorul "Forme de proprietate" elaborat de Ministerul Finanţelor;
   - în cazul persoanelor juridice nerezidente se asimilează un cod corespunzător din nomenclatorul "Forme de proprietate" elaborat de Ministerul Finanţelor;
   - în cazul persoanelor fizice, cu codul 01.
    Rubrica "Situaţie specială"
    Se completează în cazul în care debitorul se găseşte în una din situaţiile prevăzute în Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, astfel:
   - cu litera R - în cazul în care debitorul se află în situaţia de reorganizare;
   - cu litera I - în cazul în care debitorul se află în situaţia de insolvenţă;
   - cu litera F - cazul în care debitorul se află în situaţia de faliment.
    În cazul în care debitorul nu se află în niciuna dintre situaţiile de mai sus, se va completa cu litera N.
    Rubrica "Încadrare debitor - total sistem"
    Se completează cea mai slabă încadrare raportată pentru acest debitor, potrivit categoriei de clasificare a creditelor, în conformitate cu prevederile Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 3/2009 privind clasificarea creditelor şi plasamentelor, precum şi constituirea, regularizarea şi utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 11/2011 privind clasificarea creditelor şi plasamentelor, precum şi determinarea şi utilizarea ajustărilor prudenţiale de valoare, cu modificările şi completările ulterioare, astfel:
   - cu litera S pentru credite clasificate în categoria standard;
   - cu litera O pentru credite clasificate în categoria în observaţie;
   - cu litera B pentru credite clasificate în categoria substandard;
   - cu litera I pentru credite clasificate în categoria îndoielnic;
   - cu litera P pentru credite clasificate în categoria pierdere.
    Rubrica "Risc global"
    Se completează cu totalul sumelor din coloana 11.
    Rubrica "Informaţii referitoare la fraudele cu carduri"
    Se completează cu informaţiile referitoare la fraudele cu carduri înregistrate în baza de date a CRC, astfel:
   - număr fraude cu carduri;
   - total sumă fraudată.
    Rubrica "Informaţii referitoare la incidentele de plăţi"
    Se completează cu informaţiile referitoare la incidentele de plăţi înregistrate în baza de date a Centralei Incidentelor de Plăţi, astfel:
   - numărul total de incidente pe fiecare instrument, din care numărul incidentelor majore;
   - perioade de interdicţie bancară.
    Informaţiile referitoare la incidentele de plăţi sunt aferente zilei anterioare prelucrării datelor de către CRC.
    Rubrica 1 - "Acro"
    Se completează cu acronimul persoanei declarante, dacă riscul a fost raportat la CRC de aceasta, sau cu *) dacă a fost raportat de altă persoană declarantă.
    Rubrica 2 - "Cod CRC"
    Se completează cu numărul de identificare unic, atribuit de CRC riscului respectiv.
    Rubrica 3 - "Identificator "
    Se completează cu codul atribuit de persoană declarantă, dacă riscul a fost raportat la CRC de aceasta, sau cu *) dacă a fost raportat de altă persoană declarantă.
    Rubrica 4 - "Stare credit"
    Se completează astfel:
   - litera E - credit/angajament existent în portofoliul persoanei declarante şi care nu a fost vândut, răscumpărat, cumpărat sau intermediat;
   - litera R - credit răscumpărat de persoana declarantă după ce anterior a fost vândut din portofoliu;
   - litera C - credit cumpărat de persoana declarantă de la o altă entitate şi care nu a fost anterior în portofoliul propriu, respectiv nu a fost vândut de această instituţie.
    Rubrica 5 - "Credit/angajament luat împreună cu alţi debitori"
    Se completează astfel:
   - cu litera P - credit/angajament luat în nume propriu;
   - cu litera C - credit/angajament luat împreună cu alţi debitori.
    Rubrica 6 - "Cod risc"
    Se completează cu un cod format din 4 poziţii, care corespund garanţiilor (tip/valoare), tipului riscului, termenului de acordare si comportamentului creditului, aferente creditelor acordate şi/sau angajamentelor asumate, astfel:
   - poziţia 1 - garanţii:
    lit. a: tip garanţii:
    A - garanţii primite de la instituţiile administraţiei publice şi asimilate;
    B - garanţii primite de la societăţi de asigurare şi reasigurare;
    C - garanţii primite de la alte instituţii financiare;
    D - ipoteci imobiliare;
    E - gajuri cu deposedare;
    F - gajuri fără deposedare;
    G - alte garanţii primite de la clientela;
    H - fără garanţii;
    I - depozite colaterale;
    J - garanţii primite de la instituţii nefinanciare.
    În cazul în care pentru un credit s-au constituit mai multe tipuri de garanţii, se vor completa toate codurile acestora în ordinea descrescătoare a ponderii fiecăreia.
    lit. b: valoarea garanţiei:
    Se completează cu valoarea totală a garanţiilor aferente creditului acordat şi/sau angajamentului asumat, conform evidenţelor contabile.
   - poziţia 2 - tipul riscului:
    A1 - creanţe comerciale;
    B1 - credite de trezorerie;
    C1 - credite pentru finanţarea operaţiunilor de comerţ exterior;
    D1 - credite pentru finanţarea stocurilor;
    D2 - credite pentru echipamente;
    E1 - credite ipotecare;
    E2 - alte credite pentru investiţii imobiliare;
    F1 - alte credite;
    G1 - obligaţiuni;
    H1 - angajamente asumate în numele debitorului faţă de o persoană fizică sau persoană juridică, alta decât persoanele declarante, sau faţă de o instituţie de credit/instituţie financiară din străinătate;
    H2 - angajamente asumate faţă de debitor;
    I1 - angajamente asumate în numele debitorului faţă de o altă persoană declarantă care funcţionează pe teritoriul României;
    J1 - depozite de garanţii vărsate pentru operaţiuni cu instrumente financiare derivate;
    K1 - credite de consum;
    K2 - vânzări în rate;
   - poziţia 3 - termenul de acordare:
    A - credite şi angajamente pe termen scurt (până la 12 luni);
    B - credite şi angajamente pe termen mediu (1-5 ani);
    C - credite şi angajamente pe termen lung (peste 5 ani);
   - poziţia 4 - carduri şi leasing:
    C - pentru cardurile de credit;
    D - pentru cardurile de debit cu facilitate de descoperit de cont;
    L - pentru leasing;
    N - pentru celelalte credite acordate şi angajamente asumate de persoana declarantă.
    Rubrica 7 - "Serviciul datoriei"
    Se completează astfel:
   - cu litera A - în situaţia în care ratele sunt plătite la scadenţă sau cu o întârziere de maximum 15 zile inclusiv;
   - cu litera B - în situaţia în care ratele sunt plătite cu o întârziere între 16 - 30 zile inclusiv;
   - cu litera C - în situaţia în care ratele sunt plătite cu o întârziere între 31 - 60 zile inclusiv ;
   - cu litera D - în situaţia în care ratele sunt plătite cu o întârziere între 61 - 90 zile inclusiv;
   - cu litera E - în situaţia în care ratele sunt plătite cu întârziere de peste 90 de zile;
   - cu litera X - creditele scoase în afara bilanţului.
    Rubrica 8 - "Valută"
    Se completează cu codul valutei în care a fost acordat creditul.
    Rubrica 9 - "Credite reeşalonate/refinanţate"
    Se completează astfel:
   - cu litera D - în situaţia în care creditul este reeşalonat;
   - cu litera R - în situaţia în care creditul a fost refinanţat;
   - cu litera N - în situaţia în care creditul nu este reeşalonat/refinanţat.
    Rubrica 10 - "Sume acordate"
    Se completează cu suma reprezentând creditul acordat sau angajamentul asumat conform contractului.
    Rubrica 11 - "Sume datorate"
   - poziţia 1 - sume datorate - utilizate
    Se completează astfel:
   - pentru obligaţiuni, cu valoarea de achiziţie;
   - pentru tipurile de risc A1 - F1 şi J1 - K2 cu sumele înscrise în conturile de bilanţ aferente ultimei zile a lunii pentru care se face raportarea;
   - pentru angajamentele asumate de către persoana declarantă, cu cifra 0 (zero).
    În aceste sume sunt incluse şi sumele restante.
   - poziţia 2 - sume datorate - neutilizate
    Se completează astfel:
   - pentru tipurile de risc A1 - F1, K1 şi K2 care funcţionează ca o linie de credit, cu sumele evidenţiate în afara bilanţului ca plafon neutilizat sau cu tranşele creditelor evidenţiate extrabilanţier;
   - pentru tipurile de risc H1, H2 şi I1, cu sumele evidenţiate în afara bilanţului ca angajamente asumate de persoana declarantă;
   - pentru obligaţiuni, cu cifra 0 (zero);
   - pentru depozite de garanţii vărsate pentru operaţiuni cu instrumente financiare derivate, cu cifra 0 (zero).
    Rubrica 12 - "Sume restante"
    Se completează cu sumele scadente nerambursate aferente creditului respectiv înscrise în evidenţele contabile în ultima zi a lunii pentru care se face raportarea.
    Pentru angajamentele asumate de către persoana declarantă această rubrică se completează cu cifra 0 (zero).
    Rubrica 13 - "Angajamente faţă de alte persoane declarante"
    Se completează cu suma corespunzătoare angajamentelor asumate de către persoana declarantă în numele debitorului faţă de alte persoane declarante (litera I1 pe poziţia 2 în rubrica 6 - "Codul riscului").
    Rubrica 14 - "Data acordării"
    Se completează cu data la care începe derularea contractului de credit sau cu data la care persoana declarantă îşi asumă angajamentul.
    Rubrica 15 - "Data scadenţei"
    Se completează cu data până la care creditul trebuie rambursat integral sau cu data încetării angajamentului persoanei declarante.
    Rubrica "RISC GLOBAL" se obţine prin însumarea totalurilor rubricilor 11.1 şi 11.2.
    Se completează, pentru fiecare persoană recenzată, cu totalul sumelor din coloana 11.
    Rubrica "TOTAL SUME RESTANTE"
    Se completează, pentru fiecare persoană recenzată, cu totalul sumelor din coloana 12.
    Rubrica "TOTAL ANGAJAMENTE FAŢĂ DE ALTE PERSOANE DECLARANTE"
    Se completează, pentru fiecare persoană recenzată, cu totalul sumelor din coloana 13.

   
F4 BNr. ... ... ... Data ... ... ... ... ... ...
   

    SITUAŢIA CREDITELOR RESTANTE

    Către
    Persoana declarantă ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    Cod ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

    Nume/Denumire persoană recenzată ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    Cod de identificare ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
    Informaţii referitoare la fraudele cu carduri ... ... ... ... ... ... ... ..
    Informaţii referitoare la incidentele de plăţi ... ... ... ... ... ... ... ... .
   
- lei -
Luna/AnulRisc GlobalSume restante - Serviciul datorieiTotal sume restanteSume transferate la AVASSume raportate ca pierderiSume externalizate
ABCDEX
(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)
    MODUL DE COMPLETARE

    Rubrica "Nr."
    Se completează prin înscrierea unui număr unic atribuit formularului completat de către CRC.
    Rubrica "Data"
    Se completează cu data la care se completează formularul.
    Rubrica "Persoana declarantă"
    Se completează cu denumirea persoanei declarante căreia i se transmite situaţia.
    Rubrica "Cod"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante căreia i se transmite situaţia.
    Rubrica "Nume/Denumire persoană recenzată"
    Se completează cu numele sau denumirea completă a persoanei recenzate.
    Rubrica "Cod de identificare"
    Se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare;
   b) în cazul persoanelor fizice române, cu codul numeric personal;
   c) în cazul persoanelor fizice străine, cu codul ţării care a emis paşaportul, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent;
   d) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent.
    Rubrica "Informaţii referitoare la fraudele cu carduri"
    Se completează cu informaţiile referitoare la fraudele cu carduri înregistrate în baza de date a CRC, astfel:
   - număr fraude cu carduri;
   - total sumă fraudată.
    Rubrica "Informaţii referitoare la incidentele de plăţi"
    Se completează cu informaţiile referitoare la incidentele de plăţi înregistrate în baza de date a Centralei Incidentelor de Plăţi, astfel:
   - numărul total de incidente pe fiecare instrument, din care numărul incidentelor majore;
   - perioade de interdicţie bancară.
    Informaţiile referitoare la incidentele de plăţi sunt aferente zilei anterioare efectuării consultării CRC.
    Rubrica 1 "Luna/Anul"
    Se completează cu luna şi anul pentru care se transmite situaţia creditelor restante.
    Rubrica 2 "Risc global"
    Se completează cu riscul global al debitorului.
    Rubrica 3 "Sume restante - Serviciul datoriei - A"
    Se completează cu totalul sumelor restante aferente creditelor care au serviciul datoriei A.
    Rubrica 4 "Sume restante - Serviciul datoriei - B"
    Se completează cu totalul sumelor restante aferente creditelor care au serviciul datoriei B.
    Rubrica 5 "Sume restante - Serviciul datoriei - C"
    Se completează cu totalul sumelor restante aferente creditelor care au serviciul datoriei C.
    Rubrica 6 "Sume restante - Serviciul datoriei - D"
    Se completează cu totalul sumelor restante aferente creditelor care au serviciul datoriei D.
    Rubrica 7 "Sume restante - Serviciul datoriei - E"
    Se completează cu totalul sumelor restante aferente creditelor care au serviciul datoriei E.
    Rubrica 8 "Sume restante - în afara bilanţului - X"
    Se completează cu totalul sumelor restante evidenţiate în afara bilanţului.
    Rubrica 9 " Total sume restante"
    Se completează cu totalul sumelor restante.
    Rubrica 10 "Sume transferate la AVAS"
    Se completează cu sumele transferate la Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului.
    Rubrica 11 " Sume raportate ca pierderi"
    Se completează cu sumele nerecuperate trecute pe pierderi.
    Rubrica 12 " Sume externalizate"
    Se completează cu sumele externalizate.

   
F4 CNr. ... ... ... Data ... ... ... ... ... ...
   

    SITUAŢIA GRUPURILOR
pentru luna... ... ... ... ... ... ... ... . anul... ... ... ... .

    Către
    Persoana declarantă... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    Cod... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .

    Denumirea grupului ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
    Codul grupului de clienţi ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .
    Riscul global al grupului (lei) ... ... ... ... ... ... ...
    Sumele restante ale grupului (lei) ... ... ... ... ... ..

    MODUL DE COMPLETARE

    Rubrica "Nr."
    Se completează prin înscrierea unui număr unic atribuit formularului completat de către CRC.
    Rubrica "Data"
    Se completează cu data la care se completează formularul.
    Rubricile "pentru luna" şi "anul"
    Se completează cu luna şi anul pentru care se transmite situaţia.
    Rubrica "Persoana declarantă"
    Se completează cu denumirea persoanei declarante căreia i se transmite situaţia.
    Rubrica "Cod"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante căreia i se transmite situaţia.
    Rubrica "Denumirea grupului"
    Se completează cu denumirea asociată de persoana declarantă grupului de persoane fizice şi/sau juridice, astfel încât să permită identificarea unică a fiecărui grup.
    Rubrica "Codul grupului de clienţi"
    Se completează cu codul atribuit de persoana declarantă grupului de persoane fizice şi/sau juridice, astfel încât să permită identificarea unică a fiecărui grup.
    Rubrica "Riscul global al grupului (lei)"
    Se completează cu totalul riscurilor globale ale debitorilor care intră în componenţa grupului.
    Rubrica "Sumele restante ale grupului (lei)"
    Se completează cu totalul sumelor restante înregistrate de debitorii care intră în componenţa grupului.
   
F4 DNr. ... ... ... Data ... ... ... ... ... ...
   

    SITUAŢIA FRAUDELOR CU CARDURI

    Către
    Persoana declarantă ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    Cod ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
   
- lei -
Nume/Denumire posesor cardCod de identificare posesor de cardTip cardValutăData constatării fraudeiSumă fraudată (lei)
(1)(2)(3)(4)(5)(6)
    MODUL DE COMPLETARE

    Rubrica "Nr."
    Se completează prin înscrierea unui număr unic, atribuit formularului completat de către CRC.
    Rubrica "Data"
    Se completează cu data la care se completează formularul.
    Rubrica "Persoana declarantă"
    Se completează cu denumirea persoanei declarante căreia i se transmite situaţia.
    Rubrica "Cod"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante căreia i se transmite situaţia.
    Rubrica 1 - "Nume/Denumire posesor de card"
    Se completează cu numele sau denumirea completă a posesorului de card.
    Rubrica 2 - "Cod de identificare posesor de card"
    Se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare;
   b) în cazul persoanelor fizice române, cu codul numeric personal;
   c) în cazul persoanelor fizice străine, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent;
   d) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent.
    Rubrica 3 - "Tip card"
    Se completează astfel:
   - cu litera "C" - pentru card de credit;
   - cu litera "D" - pentru card de debit.
    Rubrica 4 - "Valută"
    Se completează cu codul valutei în care a fost emis cardul.
    Rubrica 5 - "Data constatării fraudei"
    Se completează cu ziua, luna şi anul când a fost constatată frauda pe numele posesorului de card de către persoana declarantă.
    Rubrica 6 - " Sumă fraudată"
    Se completează cu suma fraudată de posesorul de card.

   ANEXA Nr. 5
 

   
F5
    ACORD DE CONSULTARE A BAZEI DE DATE A CENTRALEI RISCULUI DE CREDIT

    Nr. ... ... ... ...
(data emiterii)

   

   
Semnătura
emitentului
Semnătura autorizată
şi ştampila persoanei declarante
    MOD DE COMPLETARE

    Rubrica "Nr."
    Se completează prin înscrierea unui număr unic, atribuit de persoana declarantă formularului.
    Rubrica "(data emiterii)"
    Se completează cu data la care se dă acordul.
    ZONA 1
    Rubrica "Persoana"
    Se completează cu numele sau denumirea completă a persoanei care dă acordul.
    Rubrica "COD DE IDENTIFICARE"
    Se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare;
   b) în cazul persoanelor fizice române, cu codul numeric personal;
   c) în cazul persoanelor fizice străine, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent;
   d) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent.
    ZONA 2
    Rubrica "Denumire"
    Se completează cu denumirea completă a unităţii teritoriale a persoanei declarante căreia i se dă acordul.
    Rubrica "Cod"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României unităţii teritoriale a persoanei declarante căreia i se dă acordul.
    ZONA 3
    Se marchează, după caz, una sau ambele rubrici, în funcţie de informaţia pentru obţinerea căreia se dă acordul.
    ZONA 4
    Se completează cu perioada pentru care persoana îşi dă acordul de consultare a bazei de date a CRC.
    Prin "Semnătura emitentului" se înţelege semnătura persoanei fizice sau semnătura reprezentantului persoanei juridice şi ştampila însoţitoare.
    Prin "Semnătura autorizată şi ştampila persoanei declarante" se înţelege semnătura reprezentantului persoanei declarante şi ştampila însoţitoare, care certifică identitatea persoanei care dă acordul.

   ANEXA Nr. 6

   
F6
    CERERE DE CONSULTARE A BAZEI DE DATE A CENTRALEI RISCULUI DE CREDIT

    Nr. ... ... ... ...
(data emiterii)

   


   
Persoană acreditată
    MODUL DE COMPLETARE

    Rubrica "Nr."
    Se completează prin înscrierea unui număr unic, atribuit cererii de consultare de către persoana declarantă.
    Rubrica "(data emiterii)"
    Se completează cu data la care se emite cererea de consultare.
    ZONA 1
    Rubrica "PERSOANA DECLARANTĂ" şi "Cod"
    Se completează cu denumirea completă şi codul informatic atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care solicită consultarea.
    ZONA 2
    Rubrica "ACORDULUI DE CONSULTARE Nr." şi "din"
    Se completează cu numărul acordului pe baza căruia se face consultarea şi data la care s-a dat acordul. Pentru informaţiile privind fraudele cu card nu este necesar acordul posesorului de card.
    Rubrica "Depus la"
    Se completează cu denumirea unităţii teritoriale a persoanei declarante care a primit acordul.
    ZONA 3
    Se marchează rubrica sau rubricile corespunzătoare informaţiilor solicitate.
    ZONA 4
    Rubrica "Persoana"
    Se completează cu numele sau cu denumirea completă a persoanei pentru care se solicită informaţia de risc de credit şi/sau informaţia despre fraudele cu carduri.
    Rubrica "COD DE IDENTIFICARE"
    Se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare;
   b) în cazul persoanelor fizice române, cu codul numeric personal;
   c) în cazul persoanelor fizice străine, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent;
   d) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent.

   ANEXA Nr. 7

   
F7Nr. ... ... ... Data ... ... ... ... ... ...
   

    LISTA ERORILOR PRIVIND INFORMAŢIA DE RISC DE CREDIT
pentru luna ... ... ... ... ... ... ... anul ... ... ... ...

    Către
    Persoana declarantă ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    Cod ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
   
Tip formularNumăr curentRubricăCod eroare
(1)(2)(3)(4)
    MOD DE COMPLETARE

    Rubrica "Nr."
    Se completează prin înscrierea unui număr unic, atribuit formularului completat de către CRC.
    Rubrica "Data"
    Se completează cu data la care se completează formularul.
    Rubricile "pentru luna" şi "anul"
    Se completează cu luna şi anul pentru care se transmite lista erorilor.
    Rubrica "Persoana declarantă"
    Se completează cu denumirea persoanei declarante căreia i se transmite lista erorilor.
    Rubrica "Cod"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante căreia i se transmite lista erorilor.
    Rubrica 1 - "Tip formular"
    Se completează cu tipul formularului (F2 A, F2 B sau F3 A) în care se semnalează eroarea.
    Rubrica 2 - "Număr curent"
    Se completează cu numărul liniei în care se semnalează eroarea, corespunzător numărului curent din formularul transmis de persoana declarantă.
    Rubrica 3 - "Rubrică"
    Se completează cu numărul coloanei în care se semnalează eroarea. În cazul formularului F3 A, coloana 8, respectiv 13, numărul va conţine 2 numere, astfel: prima cifră înscrisă este 8, respectiv 13 (numărul coloanei), iar a doua indică poziţia în care se semnalează eroarea.
    Rubrica 4 - "Cod eroare"
    Se completează cu un cod stabilit de CRC.

   ANEXA Nr. 8

   
F8Nr. ... ... ... Data ... ... ... ... ... ...
    SESIZARE DE CORECŢIE
pentru luna ... ... ... ... ... ... ... anul ... ... ... ...

    Persoană declarantă ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    Cod ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
   
Tip formularCod de identificare persoană recenzată/Cod CRCRubricăInformaţie eronatăInformaţie corectă
(1)(2)(3)(4)(5)
   
Persoană acreditată
    MOD DE COMPLETARE

    Rubrica "Nr."
    Se completează prin înscrierea unui număr unic, atribuit formularului completat de către persoana declarantă.
    Rubrica "Data"
    Se completează cu data la care se completează formularul.
    Rubricile "pentru luna" şi "anul"
    Se completează cu luna şi anul pentru care s-a transmis informaţia de risc de credit sau informaţia referitoare la fraudele cu carduri.
    Rubrica "Persoană declarantă"
    Se completează cu denumirea persoanei declarante care transmite formularul la CRC.
    Rubrica "Cod"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite formularul la CRC.
    Rubrica 1 - "Tip formular"
    Se completează cu tipul formularului (F2 A, F2 B, F2 C, F3 A sau F3 B) prin care s-a transmis informaţia eronată.
    Rubrica 2 - "Cod de identificare persoană recenzată/Cod CRC"
    Se completează cu codul de identificare al persoanei recenzate sau cu codul CRC atribuit riscului pentru care se solicită corecţia.
    Rubrica 3 - "Rubrică"
    Se completează cu numărul coloanei în care se semnalează eroarea. În cazul formularului F3 A, coloana 8, respectiv 13, numărul va conţine 2 numere, astfel: prima cifră înscrisă este 8, respectiv 13 (numărul coloanei), iar a doua indică poziţia în care se semnalează eroarea.
    Rubrica 4 - "Informaţie eronată"
    Se completează cu informaţia de risc de credit sau cu informaţia despre fraudele cu carduri eronată transmisă anterior, indicată prin rubricile 2 şi 3.
    Rubrica 5 - "Informaţie corectă"
    Se completează cu informaţia de risc de credit sau cu informaţia despre fraudele cu carduri, care va înlocui informaţia eronată.

   ANEXA Nr. 9

   
F9Nr. ... ... ... Data ... ... ... ... ... ...
    CERERE DE CONCILIERE
pentru luna... ... ... ... ... ... ... ... . anul... ... ... ... .
   

   
Semnătura
emitentului
Semnătura autorizată
şi ştampila persoanei declarante
    MODUL DE COMPLETARE

    Rubrica "Nr."
    Se completează prin înscrierea unui număr unic, atribuit cererii de către persoana declarantă.
    Rubrica "Data"
    Se completează cu data la care se acceptă cererea.
    Rubricile "pentru luna" şi "anul"
    Se completează cu luna şi anul pentru care s-a transmis informaţia de risc de credit sau informaţia referitoare la carduri.
    ZONA 1
    Rubrica "Persoana recenzată"
    Se completează cu numele sau denumirea completă a persoanei recenzate care a emis cererea.
    Rubrica "CODUL DE IDENTIFICARE "
    Se completează astfel:
   a) în cazul persoanelor juridice rezidente, cu codul unic de înregistrare;
   b) în cazul persoanelor fizice române, cu codul numeric personal;
   c) în cazul persoanelor fizice străine, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent;
   d) în cazul persoanelor juridice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de persoana declarantă la deschiderea contului curent.
    ZONA 2
    Rubrica "Denumirea"
    Se completează cu denumirea completă a persoanei declarante la care se depune cererea.
    Rubrica "Codul"
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României unităţii teritoriale a persoanei declarante la care se depune cererea.
    ZONA 3
    Rubrica 1 - "Codul de identificare a persoanei recenzate/Codul CRC"
    Se completează cu codul de identificare a persoanei recenzate sau cu numărul atribuit de CRC riscului pentru care se solicită concilierea.
    Rubrica 2 - "Informaţia contestată - Denumire rubrică"
    Se completează cu denumirea rubricii în care se semnalează presupusa eroare.
    Rubrica 3 - "Informaţia contestată - Conţinut"
    Se completează cu informaţia de risc de credit sau informaţia referitoare la carduri considerată eronat înregistrată în baza de date a CRC, indicată prin rubricile 1 şi 2.
    Rubrica 4 - "Informaţia considerată corectă"
    Se completează de către persoana recenzată care a iniţiat concilierea cu informaţia de risc de credit sau informaţia referitoare la carduri presupusă corectă.
    Prin "Semnătura emitentului" se înţelege semnătura persoanei fizice sau semnătura reprezentantului persoanei juridice şi ştampila însoţitoare.
    Prin "Semnătura autorizată şi ştampila persoanei declarante" se înţelege semnătura reprezentantului persoanei declarante şi ştampila însoţitoare, care certifică identitatea persoanei care emite cererea.

   ANEXA Nr. 10

   
F10
    Credite acordate şi angajamente asumate în numele debitorilor persoane fizice şi persoane juridice nonbancare
pentru luna... ... ... ... ... ... ... .. anul... ... ... ... .

    Persoana declarantă ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .
    Cod ... ... ... ... ...
   
CREDITE
Tranşe valorice
- lei RON -
Persoane fizicePersoane juridice nonbancare
Număr debitoriNumăr crediteSuma creditelor acordateSuma neutilizatăNumăr debitoriNumăr crediteSuma creditelor acordateSuma neutilizată
până la 9.999
10.000 - 19.999
20.000 - 49.999
50.000 - 99.999
peste 100.000
Total
   
ÎNCADRARE*/SERVICIUL DATORIEI
Clasificare debitori/creditePersoane fizicePersoane juridice nonbancare
Număr debitori*Număr crediteSuma creditelor acordateNumăr debitori*Număr crediteSuma creditelor acordate
Standard/(maxim 15 zile)
În observaţie/(16 - 30 zile)
Substandard/(31 - 60 zile)
Îndoielnic/(61 - 90 zile)
Pierdere/(minim 91 de zile)
Total
   
ANGAJAMENTE
Tranşe valorice - lei RON -Persoane fizicePersoane juridice nonbancare
Număr debitoriNumăr angajamenteSuma angaj. asumateNumăr debitoriNumăr angajamenteSuma angaj. asumate
până la 9.999
10.000 - 19.999
20.000 - 49.999
50.000 - 99.999
peste 100.000
Total
   
Persoana acreditată
    ___________
   * Se completează în conformitate cu prevederile Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 3/2009 privind clasificarea creditelor şi plasamentelor, precum şi constituirea, regularizarea şi utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 11/2011 privind clasificarea creditelor şi plasamentelor, precum şi determinarea şi utilizarea ajustărilor prudenţiale de valoare, cu modificările şi completările ulterioare.

    MOD DE COMPLETARE

    Rubricile "pentru luna" şi "anul"
    Se completează cu luna şi anul pentru care se transmit informaţiile despre creditele acordate şi angajamentele asumate în numele debitorilor persoane fizice şi persoane juridice.
    Rubrica "Persoana declarantă"
    Se completează cu denumirea persoanei declarante care transmite formularul la CRC.
    Rubrica "Cod'
    Se completează cu codul informatic atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite formularul la CRC.
    Tabelul CREDITE
    Rubrica "Număr debitori"
    Se completează cu numărul debitorilor persoane fizice sau persoane juridice nonbancare al căror sold cumulat al creditelor primite se încadrează în tranşa respectivă.
    Rubrica "Număr credite"
    Se completează cu numărul creditelor acordate debitorilor persoane fizice sau persoane juridice nonbancare care se încadrează în tranşa respectivă.
    Rubrica "Suma creditelor acordate"
    Se completează cu suma în sold a creditelor acordate, respectiv suma datorată utilizată.
    Rubrica "Suma neutilizată"
    Se completează cu suma datorată neutilizată aferentă creditelor acordate; suma neutilizată nu va fi luată în calcul pentru încadrarea în tranşele valorice.
    Tabelul ÎNCADRARE/SERVICIUL DATORIEI
    Rubrica "Număr debitori"
    Se completează cu numărul debitorilor persoane fizice sau persoane juridice nonbancare care se încadrează în categoria de clasificare a creditelor, în conformitate cu prevederile Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 3/2009 privind clasificarea creditelor şi plasamentelor, precum şi constituirea, regularizarea şi utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 11/2011 privind clasificarea creditelor şi plasamentelor, precum şi determinarea şi utilizarea ajustărilor prudenţiale de valoare, cu modificările şi completările ulterioare.
    Rubrica "Număr credite"
    Se completează cu numărul creditelor acordate debitorilor persoane fizice sau persoane juridice nonbancare care se încadrează în categoria de clasificare respectivă.
    Rubrica "Suma creditelor acordate"
    Se completează cu suma în sold a creditelor acordate, respectiv suma datorată utilizată.
    Tabelul ANGAJAMENTE
    Rubrica "Număr debitori"
    Se completează cu numărul debitorilor persoane fizice sau persoane juridice nonbancare a căror sumă a angajamentelor se încadrează în tranşa respectivă.
    Rubrica "Număr angajamente"
    Se completează cu numărul angajamentelor asumate faţă de debitorii persoane fizice sau persoane juridice nonbancare care se încadrează în tranşa respectivă; se vor evidenţia numai angajamentele asumate în numele debitorului persoană fizică sau persoană juridică faţă de o persoană fizică sau o persoană juridică.
    Rubrica "Suma angajamentelor asumate"
    Se completează cu suma în sold a angajamentelor asumate faţă de debitorii persoane
fizice sau persoane juridice nonbancare care se încadrează în tranşa respectivă.

   ANEXA Nr. 11
 
    FLUXUL INFORMAŢIONAL AL CENTRALEI RISCULUI DE CREDIT