Referent de specialitate
Agenția Brăila
Activitățile de administrare resurse
Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 20 mai 2019
Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată
Atribuţiile principale ale postului
- elaborează propuneri privind fundamentarea și rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli și urmărește încadrarea în limitele aprobate;
- stabilește necesarul anual de produse, servicii și lucrări și întocmește referate de necesitate, pe care le transmite structurilor organizatorice centralizatoare în scopul derulării proceselor de achiziții corespunzătoare;
- întocmește și transmite Direcției resurse umane situațiile și documentele cu privire la concediile și indemnizațiile de incapacitate temporară de muncă aferente salariaților agenției, pontajul salariaților, rapoarte privind efectuarea muncii suplimentare;
- organizează circuitul documentelor, ține evidența contabilă și tehnico-operativă, asigurând înregistrarea corectă și la timp în evidența contabilă și statistică a tuturor operațiunilor pe care le execută agenția;
- generează și verifică balanța de verificare, registrul jurnal și fișe de cont, întocmește și transmite notele explicative la situațiile financiare, dări de seamă statistice, precum și alte situații și lucrări elaborate potrivit prevederilor normelor de lucru ale băncii sau solicitate de centrala Băncii Naționale a României.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice;
- experiența în activități contabile constituie un avantaj;
- cunoştinţe generale de utilizare a pachetului Microsoft Office;
- cunoaşterea limbii engleze.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizațională;
- orientare către client.
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 20 mai 2019 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Candidaţii vor transmite următoarele documente:
- chestionar tip: formular editabil ;
- scrisoare de intenție;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
- copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
- alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
- carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
- carte de identitate;
- certificat de căsătorie, dacă este cazul;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Recrutarea
Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
- evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.
Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 27 mai 2019.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Contabilitatea furnizorilor şi clienţilor și a debitorilor și creditorilor: creare furnizor/ creditor; client/ debitor; înregistrarea facturii sau obligaţiei de plată; înregistrarea facturii emise sau a debitului de încasat; urmărirea furnizorilor/ creditorilor și a clienţilor/ debitorilor/; componenţă conturi furnizori/creditori și clienţi/ debitori; aplicarea corectă a fiscalităţii aferente;
- Contabilitatea referitoare la materiale, furnituri de birou, obiecte de inventar, combustibil, mărfuri și amabalaje;
- Contabilitatea deplasărilor interne: acordare avans, închidere decont (ordinul de plată/ încasare, calcul penalităţi de întârziere, după caz), înregistrarea contabilă a decontului;
- Contabilitatea operațiunilor de casierie;
- Fiscalitate aplicabilă BNR:
- impozitele și taxele locale;
- taxa pe valoare adăugată.
- Conţinutul controlului financiar preventiv;
- Organizarea și exercitarea controlului financiar preventiv;
- Etapele acordării vizei de control financiar preventiv;
- Proiectele de operațiuni supuse vizei de control financiar preventiv;
- Strategia de contractare și modelul de acord-cadru/contract;
- Angajamente legale, din care rezultă direct sau indirect obligaţii de plată:
- contractul de achiziţie publică, încheiat cu profesionişti sau orice alte subiecte de drept civil, ce se atribuie ca urmarea a:
- derulării unei proceduri de atribuire, prevăzute la art. 68 din Legea nr. 98/2016;
- realizării unei achiziții directe, care nu depășește pragul prevăzut la art. 7 alin. 5 din Legea nr. 98/2016;
- efectuării unei achiziții cu obiectul contractului - servicii încadrate în Anexa 2 a Legii nr. 98/2016, a căror valoare estimată nu depăşeşte pragul prevăzut la art. 7 alin (1) lit. (c) din același act normativ;
- efectuării unei achiziții, cu obiectul contractului care, potrivit legii, constituie excepții prevăzute la art. 26 - 33, art. 37 alin. (2) - (4) și art. 39 din Legea nr. 98/2016;
- contracte de comodat în care Banca Națională a României are calitatea de comodatar;
- contracte de concesionare, cumpărare sau închiriere terenuri, clădiri, alte bunuri imobile în care Banca Națională a României are calitatea de concesionar, cumpărător sau chiriaş;
- actele adiționale la contractele de achiziție publică încheiate de Banca Națională a României;
- acordul-cadru, întocmit de Direcția Achiziții în urma aplicării unei proceduri, astfel cum este reglementat la art. 114 și art. 115 din Legea nr. 98/2016, precum şi proiectele contractelor subsecvente la acordurile-cadru încheiate de Banca Națională a României;
- comanda, în cazurile efectuării unei achiziţii directe de produse/servicii/lucrări;
- Ordonanțare de plată a facturilor privind achiziţiile publice de produse, servicii sau lucrări;
- Plăți și încasări în numerar în lei și valută.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Legea contabilităţii nr. 82/1991, cu modificările și completările ulterioare;
- Norma nr. 1/2007 privind organizarea si conducerea contabilităţii BNR, cu modificările şi completările ulteriore și Planul de conturi al BNR;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare și Codul de procedură fiscală din 20/07/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea nr. 714/2018 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul serviciului;
- Decret nr. 209 din 05/07/1976 pentru aprobarea Regulamentului operatiilor de casă ale unităților socialiste, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv, republicată în Monitorul Oficial nr. 799 din 12.11.2003;
- Ordinul ministrului finanțelor publice (OMFP) nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat în Monitorul Oficial nr. 28 din 15.01.2016;
- Ordinul nr. 2332/2017 privind modificarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv și a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 721 din 06/09/2017.