Centrală


 

Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553

Referent de specialitate


Direcția Statistică

Serviciul balanța de plăți

Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 4 octombrie 2019

Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată



Atribuţiile principale ale postului

  • participă la elaborarea statisticilor Balanței de plăți, Poziției investiționale internaționale și Titlurilor de valoare;
  • primeşte, verifică şi prelucrează informatic, primar, raportările statistice transmise de către raportori (persoane juridice bancare şi nebancare) în vederea asigurării acurateţei bazelor de date aferente;
  • colaborează permanent cu agenţii economici raportori (persoane juridice bancare şi nebancare), pentru clarificarea aspectelor metodologice privind întocmirea şi transmiterea raportărilor statistice, în ceea ce priveşte corectitudinea şi completitudinea acestora, în scopul asigurării calităţii informaţiilor transmise de către aceştia;
  • participă la compilarea lunară a datelor privind emisiunile/deținerile de titluri de valoare efectuate de entitățile rezidente și încărcarea acestor informații în bazele de date dezvoltate la nivelul BCE; se implică în activitatea de verificare a calității datelor privind emisiunile rezidente (Data Quality Management), informații gestionate de către sistemele BCE;
  • se documentează şi participă la implementarea cerinţelor metodologice internaţionale în domeniul statisticilor sectorului extern și ale titlurilor de valoare, consultând materialele documentare și reglementările emise de organismele Uniunii Europene, Banca Centrală Europeană, Eurostat, FMI, Banca Mondială și OECD.

Cerințe de ocupare a postului

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu examen de licenţă în domeniul științelor economice;
  • master în ştiinţe economice (finalizat sau în derulare) constituie un avantaj;
  • cunoştinţe de operare pe calculator: Pachetul Microsoft Office; SQL şi/sau VBA constituie un avantaj;
  • cunoaşterea limbii engleze.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • managementul informaţiilor.

Modalitatea de aplicare

Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 4 octombrie 2019(inclusiv).

Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • chestionar tip: formular editabil ;
  • scrisoare de intenție;
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
  • copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
  • alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
  • carte de identitate;
  • certificat de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.

Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.

După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

Recrutarea

Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:

  1. evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
  2. evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.

Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 11 octombrie 2019.

Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.

TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
  1. Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
  2. BNR – producător de statistici oficiale, cadrul legislativ;
  3. Balanţa de plăţi, Poziția investițională internațională și Datoria externă: definiții, structură, principii de compilare;
  4. Principalele surse de colectare a datelor privind Balanţa de plăţi, Poziția investițională internațională și Titlurile de valoare: raportări în baza regulamentelor BNR, cercetări statistice directe, estimări;
  5. Principalii indicatori macroeconomici: PIB, rata inflaţiei, deficitul de cont curent, datoria publică, datoria externă.
BIBLIOGRAFIE