Bibliotecar
Direcția secretariat
Serviciul arhivă, bibliotecă și diseminare publicații
Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 3 octombrie 2019
Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată
Atribuţiile principale ale postului
- operează înregistrarea în registrul-inventar, precum şi clasificarea şi cotarea cărţilor existente şi a celor care intră în fondul de carte al Bibliotecii BNR;
- participă la introducerea datelor în catalogul informatic al Bibliotecii BNR prin catalogarea şi clasificarea volumelor din fondul de carte, realizează descrierile analitice ale articolelor din publicaţii de specialitate şi scanează paginile ataşate fiecărei înregistrări;
- răspunde solicitărilor cititorilor interni privind împrumutul şi restituirea cărţilor şi publicaţiilor solicitate şi realizează aceste operaţii în programul informatic al Bibliotecii BNR;
- realizează bibliografii de specialitate;
- participă la realizarea listelor de achiziţie pentru cărţile româneşti şi străine, precum și la derularea procedurilor de achiziție.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul filologie, istorie sau științe ale comunicării, cu specializare în științele informării și documentării;
- curs de specializare/perfecționare în domeniul biblioteconomie constituie un avantaj;
- experiența profesională în domeniul în care urmează să își desfășoară activitatea constituie un avantaj;
- cunoştinţe de operare pe calculator: Microsoft Office, Internet Explorer, Liberty 5;
- cunoaşterea limbii engleze.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizațională;
- managementul relațiilor strategice.
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 3 octombrie 2019 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Candidaţii vor transmite următoarele documente:
- chestionar tip: formular editabil ;
- scrisoare de intenție;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
- copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
- alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
- carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
- carte de identitate;
- certificat de căsătorie, dacă este cazul;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Recrutarea
Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
- evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.
Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 9 octombrie 2019.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Obiectul și sfera de activitate a biblioteconomiei.
- Sistemul național de biblioteci.
- Sisteme standardizate de control bibliografic.
- Politica de achiziție. Principii de dezvoltare a colecțiilor.
- Evidența, gestionarea și organizarea colecțiilor de bibliotecă.
- Catalogarea și clasificarea colecțiilor de bibliotecă.
- Cataloage de bibliotecă.
- Comunicarea colecțiilor de bibliotecă.
- Depozitarea și conservarea colecțiilor de bibliotecă.
- Organizarea procesuală a serviciilor de bibliotecă.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Regneală, Mircea (coord.), Tratat de biblioteconomie, Vol. 1-3, București: Asociația Bibliotecarilor din România, 2013-2017;
- Calenge, B., Politicile de achiziţie. Constituirea unei colecţii într-o bibliotecă, Bucureşti: Editura Biblioteca Bucureştilor, 1999;
- Erich, Agnes, Tîrziman, Elena, Descrierea bibliografică standardizată: norme ISBD, București: Editura Universității din București, 2006;
- Clinca, Georgeta (ed.), Clasificarea zecimală universală, Vol. 1-2, București: Biblioteca Națională a României, 1997-1998;
- Legea bibliotecilor nr. 334/2002;
- Legea nr. 111 din 21/11/1995 privind constituirea, organizarea şi funcţionarea depozitului legal de tipărituri şi alte documente grafice şi audiovizuale.