Centrală


 

Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553

Expert


Direcția Reglementare și Autorizare

Serviciul reglementare prudențială bancară 2

Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 11 octombrie 2019

Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată



Atribuţiile principale ale postului

  • elaborarea proiectelor de reglementări aplicabile instituțiilor de credit din România, în concordanţă cu cerinţele legislaţiei naţionale şi ale Uniunii Europene (directive, regulamente, standarde tehnice, ghiduri ale Autorității Bancare Europene) în domenii referitoare la determinarea cerințelor de capital în ceea ce privește: riscul de credit – abordarea bazată pe modele interne de rating, riscul de rată a dobânzii în afara portofoliului de tranzacționare, riscul de contrapartidă, riscul de piață – abordarea bazată pe modele interne, stress testing; cerințe de capital în domeniul tranzacțiilor de securitizare;
  • elaborarea propunerilor de poziţii ale Băncii Naţionale a României referitoare la proiectele de reglementări ale Uniunii Europene pe aspecte care ţin de domeniile menționate la pct. 1 și susținerea respectivelor poziții în cadrul participărilor la lucrările grupurilor de lucru de la nivelul instituţiilor europene (Comisia Europeană, Consiliul Uniunii Europene, Autoritatea Bancară Europeană);
  • soluţionarea corespondenţei primite spre rezolvare pe problematici care ţin de domeniile menționate la punctul 1.

Cerințe de ocupare a postului

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu examen de licenţă în domeniul științelor economice;
  • experienţă profesională de minimum 3 ani într-o funcție cu studii superioare, dovedită cu documente, de preferat în domeniul bancar sau al auditului financiar-bancar;
  • o bună înțelegere a conceptelor implicate în asumarea și acoperirea riscurilor în activitatea unei instituții de credit, precum: expunere la risc, factori de risc, diminuatori de risc, pondere de risc, garanții pierdere așteptate și pierdere neașteptată, clasa de risc, scală de rating, probabilitate de nerambursare, pierdere în caz de nerambursare, fonduri proprii, adecvarea capitalului;
  • abilități de analiză, sinteză și redactare; disponibilitate pentru lucrul în echipă, spirit de iniţiativă;
  • disponibilitate pentru deplasări în vederea participării la lucrările grupurilor de lucru Autorității Bancare Europene și/sau ale Comisiei Europene organizate în vederea negocierilor diferitelor dosare de reglementări;
  • cunoaşterea limbii engleze la un nivel avansat.
  • cunoştinţe de operare PC (pachetul Microsoft Office și Internet).

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanță;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizațională;
  • gândire conceptuală.

Modalitatea de aplicare

Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 11 octombrie 2019 (inclusiv).

Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • chestionar tip: formular editabil ;
  • scrisoare de intenție;
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
  • copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
  • alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
  • carte de identitate;
  • certificat de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.

Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.

După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

Recrutarea

Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:

  1. evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
  2. evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.

Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 18 octombrie 2019.

Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.

TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
BIBLIOGRAFIE