Referent de specialitate
Sucursala Regională București
Serviciul administrare resurse
Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 4 decembrie 2019
Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată
Atribuţiile principale ale postului
- verificarea, înregistrarea și contabilizarea operațiunilor privind facturile primite de la furnizori;
- înregistrarea zilnică în evidenţa contabilă a sumelor reprezentând volumul total al plăţilor şi încasărilor la/de la instituţiile de credit şi trezorerii, a comisioanelor aferente acestor operaţiuni, precum şi a plăţilor şi încasărilor proprii;
- inventarierea periodică a componenței soldurilor;
- participarea la constituirea și gestionarea informațiilor financiar/contabile, precum și a procedurilor și analizelor aferente, specifice structurii organizatorice din care face parte.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licență în științe economice;
- studii de masterat absolvite cu examen de disertație în științe economice constituie un avantaj;
- certificări recunoscute la nivel național/internațional în domeniul financiar-contabil constituie un avantaj;
- cunoștințe de operare pe calculator: Pachetul Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint);
- cunoașterea limbii engleze.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizațională;
- orientare către client.
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 4 decembrie 2019 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Candidaţii vor transmite următoarele documente:
- chestionar tip: formular editabil ;
- scrisoare de intenție;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
- copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
- alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
- carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
- carte de identitate;
- certificat de căsătorie, dacă este cazul;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Recrutarea
Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
- evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.
Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 11 decembrie 2019.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Cunoştinţe de specialitate financiare și de contabilitate (principii contabile; contabilitatea imobilizărilor și a stocurilor, contabilitatea decontărilor cu terții, contabilitatea datoriilor și a creanțelor, contabilitatea operațiunilor de casierie, contabilitatea deplasărilor interne etc.) precum și aplicarea corectă a fiscalității aferente;
- Cunoștințe de fiscalitate aplicabilă BNR (impozite și taxe locale, taxa pe valoarea adăugată).
- Conţinutul controlului financiar preventiv;
- Organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv;
- Etapele acordării vizei de control financiar preventiv;
- Care sunt proiectele de operațiuni supuse vizei de control financiar preventiv;
- Strategia de contractare și modelul de acord-cadru/contract;
- Ordonanțare de plată a facturilor privind achiziţiile publice de produse, servicii sau lucrări;
- Plăți și încasări în numerar în lei și valută.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Legea contabilității nr. 82/1991, cu modificările și completările ulterioare;
- Norma nr. 1/2007 privind organizarea si conducerea contabilității BNR, cu modificările şi completările ulterioare; planul de conturi al BNR;
- Ordinul nr. 1802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanța nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv republicată în Monitorul Oficial nr. 799 din 12.11.2003;
- Ordinul ministrului finanțelor publice (OMFP) nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat în Monitorul Oficial nr. 28 din 15.01.2016;
- Ordinul nr. 2332/2017 privind modificarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv și a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 721 din 06/09/2017;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial nr. 688 din 10.09.2015, cu modificările și completările ulterioare (Titlul VII Taxa pe valoarea adăugată și Titlul IX Impozitele și taxele locale);
- Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial nr. 22 din 13.01.2016, cu modificările și completările ulterioare (Titlul VII Taxa pe valoarea adăugată și Titlul IX Impozitele și taxele locale).