Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2524, 2552, 2527, 2553
referent de specialitate - 1 post
Tipul contractului: durată nedeterminată
Direcția statistică
Serviciul procesare date statistice
Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 15 septembrie 2021
Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: prin tehnologia informației și comunicațiilor.
Atribuţiile principale ale postului
- colaborează cu furnizorii de date statistice - autorităţi publice, instituţii de credit, alte instituţii financiare, societăți nefinanciare sau persoane fizice - în scopul obţinerii de date statistice şi pentru clarificarea aspectelor referitoare la corectitudinea şi completitudinea datelor transmise Băncii Naţionale a României;
- participă la extragerea informaţiilor din diverse aplicaţii statistice;
- contribuie la îmbunătăţirea funcţionării aplicaţiilor destinate prelucrării datelor statistice;
- creează proceduri de extragere a datelor, pentru verificarea concordanţei cu informaţii din alte baze de date şi realizează rapoarte de prezentare a informaţiilor conform cerinţelor formulate de factori de decizie;
- soluţionează cerinţe ad-hoc de date statistice primite din partea conducerii direcţiei sau a serviciilor din direcţie, prin implementarea de algoritmi şi proceduri software specifice;
- participă la activitatea de implementarea în cadrul direcției a reglementărilor/ metodologiilor internaționale în domeniul statistic;
- participă la dezvoltarea unor noi aplicaţii sau upgradarea aplicaţiilor utilizate: analiza cerinţelor metodologice elaborate în Direcţia Statistică, elaborarea specificaţiilor funcţionale (adresate Direcţiei Servicii Informatice) pentru dezvoltarea unor aplicaţii – module noi sau îmbunătăţirea celor existente, testarea noilor module dezvoltate de Direcţia Servicii informatice.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă profesională
- studii superioare absolvite cu examen de licenţă în domeniile inginerie, matematică, informatică economică, cibernetică, statistică;
- experiență profesională de minimum 1 an pe posturi cu studii superioare în domeniul informatic;
- cunoștințe de limba engleză – nivel avansat;
- cunoștințe de operare pe calculator - Microsoft Office, Internet Explorer;
- cunoașterea programelor Sisteme de Gestiune a Bazelor de Date Relaționale (Oracle) - limbajul de interogare SQL; extensia procedurală PL/SQL; Extensible Markup Language (XML);
- studii de masterat finalizate cu dizertație constituie avantaj.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- managementul informațiilor.
Desfășurarea procesului de recrutare și selecție
Etape de selecție și probe aferente acestora:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional (80% test de specialitate și 20% test de limba engleză) și interviu profesional.
- evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.
Important!
- data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
- pentru testele profesionale scrise (dacă este cazul) susținute online este necesar accesul la Internet și la un computer/laptop cu MS Word și Excel instalate. Subiectele se primesc din partea Direcției resurse umane pe adresa de e-mail a candidatului, la data si ora stabilite pentru desfășurarea testului. Rezolvarea acestora se transmite către Direcția resurse umane prin utilizarea acelorași adrese de e-mail și cu respectarea termenului limită comunicat în mesajul prin care au fost transmise subiectele.
- pentru susținerea interviurilor aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Banca Națională a României – instituție publică independentă, cadrul legislativ;
- BNR – producător de statistici oficiale, cadrul legislativ;
- Sisteme de Gestiune a Bazelor de Date Relaționale (Oracle) - limbajul de interogare SQL; extensia procedurală PL/SQL; Extensible Markup Language (XML);
- Cercetări statistice realizate de Banca Națională a României;
- Confidențialitatea datelor statistice; prelucrarea datelor cu caracter personal în procesul de realizare a statisticilor de către BNR.
- Principiile funcției statistice a Sistemului European al Băncilor Centrale.
Modalitatea de aplicare
În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:
- Formular de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- Copia actului de identitate.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.
Modalitatea corectă de aplicare implică:
- transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
- primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.
Important!
- aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
- niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
- primirea documentelor este comunicată fiecărui aplicant printr-un e-mail transmis de pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă această notificare nu este primită în cel mult 2 zile lucrătoare de la transmiterea aplicației, înseamnă că documentele nu au fost primite de Banca Națională a României. În această situație este necesar ca aplicantul să verifice dacă mesajul electronic prin care a trimis documentele a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, menționate în prezentul anunț. Menționăm că primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Înscrierea candidatului
- aplicația și informațiile aferente acesteia sunt analizate de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
- acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.