Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2524, 2529, 2552, 2551, 2553
Casier - 4 posturi
Tipul contractului: durată nedeterminată
Sucursala Regională București
Serviciul casierie
Localitatea unde se desfășoară activitatea: Sucursala Regională București
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 20 octombrie 2021
Modalitatea de desfășurare a probelor de selecție: la sediul BNR și la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
Atribuţiile principale ale posturilor
- este gestionar al numerarului și a altor valori primite în gestiune, în timpul programului de lucru;
- execută operațiuni de ambalare a valorilor provenite de la sala de procesare;
- execută operațiuni de dezambalare a valorilor provenite din depunerile instituțiilor de credit/Trezoreria Statului;
- efectuează transportul de numerar remis de Tezaurul central, transferurile de numerar între locații, precum și cele remise celorlalte sucursale BNR;
- participă la procesarea numerarului provenit din depunerile instituțiilor de credit/Trezoreriei Statului;
- participă la activitățile de distrugere off-line a bancnotelor și monedelor necorespunzătoare și poate fi nominalizat în comisie.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă profesională
- studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat;
- experiență profesională de minimum 2 ani în activitatea de operațiuni cu numerar în sistemul bancar sau în activitatea de procesare numerar pentru sistemul bancar, dovedită prin documente;
- cunoștințe de operare pe calculator: Pachetul Microsoft Office (Word, Excel);
- să nu fi produs pagube în ultimii 3 ani de activitate profesională.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- orientare către client.
Desfășurarea procesului de recrutare și selecție
Etape de selecție și probe aferente acestora:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional, test practic și interviu profesional.
- evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.
Important!
- data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
- pentru testele profesionale scrise (dacă este cazul) susținute online este necesar accesul la Internet și la un computer/laptop cu MS Word și Excel instalate. Subiectele se primesc din partea Direcției resurse umane pe adresa de e-mail a candidatului, la data si ora stabilite pentru desfășurarea testului. Rezolvarea acestora se transmite către Direcția resurse umane prin utilizarea acelorași adrese de e-mail și cu respectarea termenului limită comunicat în mesajul prin care au fost transmise subiectele.
- pentru susținerea interviurilor aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României, obiectivul fundamental şi principalele atribuţii ale Băncii Naţionale a României;
- Atribuţiile Băncii Naţionale a României privind emiterea bancnotelor şi a monedelor metalice ca mijloace legale de plată pe teritoriul României;
- Însemnele monetare în circulaţie, emise de Banca Naţională a României şi elementele de siguranţă ale acestora;
- Operaţiunile cu numerar desfăşurate de Banca Naţională a României în relaţia cu instituţiile de credit/Trezoreria Statului şi modul de decontare a acestora;
- Verificarea calităţii bancnotelor româneşti în vederea recirculării;
- Răspunderea materială a persoanelor cărora li se încredinţează valori spre verificare sau păstrare;
- Organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii;
- Protecţia informaţiilor clasificate şi a surselor confidenţiale ce asigură acest tip de informaţii.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României cu modificările și completările ulterioare (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Circulara nr.14/2005 privind punerea în circulaţie a bancnotelor şi monedelor emisiunea 2005 (Monitorul Oficial nr. 384/06.05.2005);
- Circulara nr.23/2006 privind punerea în circulaţie a bancnotei cu valoare nominală de 200 lei (Monitorul Oficial nr. 953/27.11.2006);
- Circulara nr.37/2008 privind punerea în circulaţie a bancnotei cu valoare nominală de 10 lei, reproiectată (Monitorul Oficial nr. 778/20.11.2008);
- Circulara nr. 24/2006 privind încetarea puterii circulatorii şi preschimbarea vechilor însemne monetare (Monitorul Oficial nr. 989/12.12.2006), cu modificările şi completările ulterioare;
- Norma Băncii Naţionale a României nr.1/2013 privind operaţiunile cu numerar ale instituţiilor de credit şi Trezoreria Statului în relaţia cu Banca Naţională a României şi decontarea acestora (Monitorul Oficial nr. 686/08.11.2013);
- Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 4/2013 privind verificarea calităţii bancnotelor româneşti în vederea recirculării (Monitorul Oficial nr. 685/07.11.2013);
- Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităților sau instituţiilor publice (Buletinul Oficial nr. 132 din 18.11.1969), cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinului MFP nr.2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii (Monitorul Oficial nr.704/20.10.2009);
- Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate (Monitorul Oficial nr. 248/12.04.2002), cu modificările şi completările ulterioare.
Modalitatea de aplicare
În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:
- Formular de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- Copia actului de identitate.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.
Modalitatea corectă de aplicare implică:
- transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro , cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
- primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.
Important!
- aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
- niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
- primirea documentelor este comunicată fiecărui aplicant printr-un e-mail transmis de pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro . Dacă această notificare nu este primită în cel mult 2 zile lucrătoare de la transmiterea aplicației, înseamnă că documentele nu au fost primite de Banca Națională a României. În această situație este necesar ca aplicantul să verifice dacă mesajul electronic prin care a trimis documentele a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, menționate în prezentul anunț. Menționăm că primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Înscrierea candidatului
- aplicația și informațiile aferente acesteia sunt analizate de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
- acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.