Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553
Referent de specialitate - 1 post
Tipul contractului: durată nedeterminată
Direcția secretariat
Serviciul arhivă, bibliotecă și diseminare publicații
Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 30 decembrie 2021
Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
Atribuţiile principale ale postului
- participă la acţiunile de ordonare, desprăfuire şi introducere în mijloace de protecţie a dosarelor din Arhiva generală, precum şi la acţiunile de sistematizare a fondurilor în depozite;
- asigură expedierea corespondenţei aferente serviciului, către solicitanţii de informaţii, persoane fizice şi juridice;
- participă, alături de alţi salariaţi, la acţiunile aferente evidenţei mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar, desfăşurate la nivelul Direcţiei secretariat;
- realizează instructajul privind respectarea normelor de securitate şi sănătate în muncă şi a normelor de prevenire şi stingere a incendiilor, la nivelul Direcţiei secretariat;
- monitorizează buna funcționare a echipamentelor care asigură în depozitele arhivei BNR condiții optime de păstrare a documentelor și a colecției de microfilme.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă profesională
- studii universitare absolvite cu examen de licență;
- cunoașterea limbii engleze – nivel mediu;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office, Internet Explorer.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- managementul relațiilor strategice.
Desfășurarea procesului de recrutare și selecție
Etape de selecție și probe aferente acestora:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional (80% test de specialitate și 20% test de limba engleză) și interviu profesional.
- evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.
Important!
- data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
- pentru testele profesionale scrise (dacă este cazul) susținute online este necesar accesul la Internet și la un computer/laptop cu MS Word și Excel instalate. Subiectele se primesc din partea Direcției resurse umane pe adresa de e-mail a candidatului, la data si ora stabilite pentru desfășurarea testului. Rezolvarea acestora se transmite către Direcția resurse umane prin utilizarea acelorași adrese de e-mail și cu respectarea termenului limită comunicat în mesajul prin care au fost transmise subiectele.
- pentru susținerea interviurilor aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României. Obiectivul fundamental al Băncii Naţionale a României. Principalele atribuţii ale Băncii Naţionale a României. Secretul profesional;
- Înfiinţarea Băncii Naționale a României și evoluția acesteia până în anul 2020;
- Obiectul şi sfera de activitate a arhivisticii;
- Fondarea, ordonarea și inventarierea arhivelor bancare;
- Selecționarea arhivelor bancare;
- Organizarea și administrarea depozitelor de arhivă;
- Modalități de aplicare a legislației privind securitatea și sănătatea în muncă, precum și a celei privind protecția civilă în activitatea de bibliotecă și arhivă.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Kiriţescu, Costin, „Sistemul bănesc al leului şi precursorii lui” vol. I-III, Editura Enciclopedică, Bucureşti, 1997;
- Cristian Păunescu, „Banca, banii și bancherii”, Editura Oscar Print, București, 2009;
- Victor Slăvescu, „Istoricul Băncii Naționale a României (1880-1924)”, Editura Humanitas, București, 2013;
- *** Legea nr. 16/1996 a Arhivelor Naţionale ale României, republicată în anul 2014, Monitorul Oficial nr. 293/22 aprilie 2014;
- *** Instrucţiuni privind activitatea de arhivă la creatorii şi deţinătorii de documente, aprobate de conducerea Arhivelor Naţionale prin Ordinul nr. 217 din 23 mai 1996;
- ***Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 651 din 26/07/2018;
- Legea nr. 319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă;
- Legea nr. 481/2004 privind protecția civilă, republicată.
Modalitatea de aplicare
În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:
- Formular de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- Copia actului de identitate.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.
Modalitatea corectă de aplicare implică:
- transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
- primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.
Important!
- aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
- niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
- primirea documentelor este comunicată fiecărui aplicant printr-un e-mail transmis de pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă această notificare nu este primită în cel mult 2 zile lucrătoare de la transmiterea aplicației, înseamnă că documentele nu au fost primite de Banca Națională a României. În această situație este necesar ca aplicantul să verifice dacă mesajul electronic prin care a trimis documentele a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, menționate în prezentul anunț. Menționăm că primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Înscrierea candidatului
- aplicația și informațiile aferente acesteia sunt analizate de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
- acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.