Inspector - 5 posturi
Direcția supraveghere
Serviciul supravegherea instituțiilor de credit 2
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 31 ianuarie 2024
Informații generale
Durata contractului: nedeterminată
Localitatea unde se desfășoară activitatea: București
Responsabilitățile postului:
- pune în aplicare și respectă prevederile Ghidurilor privind procedurile și metodologiile comune pentru procesul de supraveghere și evaluare (SREP), precum și ale ghidurilor de directă aplicare emise de ABE;
- analizează conținutul şi încadrarea în prevederile legale în materie a solicitărilor instituţiilor de credit şi ale sucursalelor instituţiilor de credit străine, remise Direcţiei Supraveghere, referitoare la aprobarea Băncii Naţionale a României pentru modificările intervenite în situaţia instituţiilor de credit;
- elaborează şi prezintă materiale privind solicitările de aprobare a modificărilor intervenite în situaţia instituţiilor de credit în legătură cu: obiectul de activitate, conducătorii şi administratorii, auditorul financiar, deschiderea de sucursale în străinătate, condiţiile generale de afaceri, extinderea reţelei de unităţi teritoriale etc.;
- participă la evaluarea încadrării indicatorilor de prudenţă bancară în limitele impuse de reglementările prudenţiale în vigoare, prin analize sistematice efectuate pe baza raportărilor şi a datelor transmise de instituţiile de credit şi sucursalele instituţiilor de credit străine;
- participă la efectuarea de analize pe baza bilanţurilor contabile, a raportărilor financiar-contabile încheiate de instituţiile de credit, a rapoartelor auditorilor financiari, a situaţiilor financiare anuale şi/sau a declaraţiilor de venit global ale acţionarilor semnificativi ai instituţiilor de credit, şi la prezentarea conducerii direcţiei de materiale privind constatările rezultate;
- participă la evaluarea procesului ICAAP și ILAAP.
Studii, experiență profesională și competențe:
Condiții obligatorii:
- studii universitare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice, la una din următoarele facultăți: Facultatea de Finanțe și Bănci, Facultatea de Contabilitate și Informatică de Gestiune, Facultatea de Cibernetică; Facultatea de Matematică și Informatică;
- cunoașterea limbii engleze – nivel avansat;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office (cel puțin Word, Excel, Outlook).
Constituie avantaj:
- studii universitare de masterat în domeniul științelor economice sau matematică- informatică;
- experiență profesională în domeniul financiar-bancar.
Competenţe comportamentale:
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- gândire operațională.
Pachetul de beneficii
Financiar
Componentă variabilă din care pot face parte:
- prime anuale în cuantum de maximum 2,8 salarii
- participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
- bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
- avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
- abonament de servicii medicale
Timp liber
- 25 de zile de concediu de odihnă
- 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
- zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
- facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare
Dezvoltare
- programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
- mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
- posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
- posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
- acces la Biblioteca BNR
Condiții de lucru
- program de lucru flexibil
Modalitatea de aplicare
Până cel târziu în data de 31 ianuarie 2024, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:
- Formularul de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf sau doc ;
- Copia actului de identitate.
Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Atenție !
- Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
- Documentele transmise nu vor fi parolate.
- Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.
Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.
Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.
Etape de selecție
Testare scrisă |
La sediul BNR |
Interviu cu structura de specialitate |
La sediul BNR |
Testare psihometrică |
Online |
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul |
Online (MS Teams) |
Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.
Testarea scrisă va avea loc în data de 13 februarie 2024. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României; Obiectivul fundamental al Băncii Naţionale a României; Principalele atribuţii ale Băncii Naţionale a României; Secretul profesional;
- Supravegherea prudenţială a instituţiilor de credit;
- Cadrul de administrare a activităţii instituţiilor de credit; Organizarea şi controlul intern al activităţii instituţiilor de credit şi administrarea riscurilor semnificative;
- Procesul intern de evaluare a adecvării capitalului și lichidității la riscuri;
- Condiţiile de desfăşurare a activităţii de creditare de către instituţiile de credit;
- Evaluarea activităţii instituţiei de credit şi a poziţiei financiare şi prudenţiale pe baza principalilor indicatori economico-financiari de analiză a calităţii activelor şi de prudenţă bancară.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, cu modificările și completare, prevederile care se regăsesc în:
Partea I - Dispoziţii comune aplicabile instituţiilor de credit
- Titlul I - Dispoziţii generale;
- Titlul II - Cerinţe prudenţiale şi secretul profesional;
- Titlul III - Supravegherea şi cerinţe de publicare pentru Banca Naţională a României.
Capitolul I Supravegherea instituţiilor de credit, persoane juridice române;
Capitolul V Schimbul de informaţii şi secretul profesional;
Capitolul VII Măsuri, sancţiuni şi alte măsuri sancţionatoare;
- Regulamentul Băncii Naţionale a României nr.5/2013 privind cerinţe prudenţiale pentru instituţiile de credit, cu modificările și completările ulterioare, prevederile care se regăsesc în:
- Titlul I - Dispoziţii generale;
- Titlul II - Cadrul de administrare a activităţii instituţiilor de credit, evaluarea adecvării membrilor organului de conducere şi a persoanelor care deţin funcţii-cheie, procesul intern de evaluare a adecvării capitalului şi lichidităţii la riscuri, politicile şi practicile de remunerare, simulările de criză şi condiţiile de externalizare a activităţilor instituţiilor de credit;
- Titlul III - Fondurile proprii;
- Regulamentul Băncii Naţionale a României nr.12/2020 privind autorizarea instituțiilor de credit și modificările în situația acestora, cu modificările și completările ulterioare, prevederile care se regăsesc în:
- Titlul III - Începerea activităţii şi modificări în situaţia instituţiilor de credit;
- Regulamentul Băncii Naţionale a României nr.17/2012 privind unele condiţii de creditare, cu modificările și completările ulterioare;
- Ghidul privind procedurile și metodologiile comune pentru procesul de supraveghere și evaluare (SREP) și pentru simulările de criză de supraveghere (EBA/GL/2022/03).
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.