Administrator principal sisteme software (DBA)
Direcția soluții digitale
Serviciul sisteme de aplicații și baze de date
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 26 februarie 2024
Informații generale
Durata contractului:nedeterminată
Localitatea unde se desfășoară activitatea: București
Responsabilitățile postului:
- asigura instalarea, administrarea si optimizarea sistemelor de gestiune a bazelor de date si a serverelor de aplicații, în toate fazele de dezvoltare a produselor: proiectare, dezvoltare și producție;
- automatizează procesele administrative aferente bazelor de date;
- execută upgrade-uri, aplicarea de patch-uri și migrarea efectivă a bazelor de date;
- utilizează instrumentele de monitorizare adecvate și realizează configurările necesare pentru asigurarea performanței optime;
- implementează toate măsurile necesare pentru colectarea informațiilor și investigarea problemelor apărute în funcționarea bazelor de date și a serverelor de aplicații;
- implementează strategiile optime pentru asigurarea unui nivel de disponibilitate adecvat și pentru restaurarea funcționării în caz de dezastru;
- implementează măsurile de Securitate conform politicilor interne si celor mai bune practice în securitatea bazelor de date.
Studii, experiență profesională și competențe:
Condiții obligatorii:
- studii superioare absolvite cu examen de licență;
- experiență profesională de minimum 5 ani în posturi cu studii superioare;
- cunoştinţe bune privind sistemele de gestiune a bazelor de date: concepte, arhitectură, definiţii, componente, funcţii;
- cunoştinţe bune privind tehnologia Oracle: Oracle Database, Enterprise Manager;
- cunoştinţe solide privind mediul Oracle: rolurile și responsabilităţile administratorului bazelor de date (DBA), structura bazei de date, integritatea datelor, strategii de salvare și restaurare a datelor, administrarea utilizatorilor, optimizarea bazei de date, securizarea accesului la date;
- cunoştinţe solide privind limbajul SQL: expresii, condiţii şi operatori, funcţii, clauze, joncţiuni, interogări, manipularea datelor, crearea şi întreţinerea tabelelor, crearea vederilor şi a indecșilor, optimizarea instrucțiunilor
- cunoștințe solide de PL/SQL;
- cunoștințe privind sistemele de baze de date cu înaltă disponibilitate (High Availability);
- cunoștințe privind limbaje de scripting;
- cunoștințe de operare pe calculator: suita de programe MS Office (cel puțin Word, Excel, Outlook);
- cunoștințe de limba engleză – nivel mediu.
Constituie avantaj:
- certificări valide privind administrarea bazelor de date Oracle;
- cunoștințe privind administrarea Oracle data warehouse;
- cunoștințe privind serverele de aplicații: IBM WebSphere Application Server, Oracle Weblogic;
- cunoștințe privind sistemele de operare de tip Linux.
Competenţe comportamentale:
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- managementul relațiilor strategice.
Pachetul de beneficii
Financiar
Componentă variabilă din care pot face parte:
- prime anuale în cuantum de maximum 2,8 salarii
- participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
- bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
- avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
- abonament de servicii medicale
Timp liber
- 25 de zile de concediu de odihnă
- 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
- zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
- facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare
Dezvoltare
- programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
- mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
- posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
- posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
- acces la Biblioteca BNR
Condiții de lucru
- program de lucru flexibil
- maximum 5 zile de telemuncă pe lună (în funcție de eligibilitate)
Modalitatea de aplicare
Până cel târziu în data de 26 februarie 2024, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:
- Formularul de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf sau doc ;
- Copia actului de identitate.
Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Atenție !
- Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
- Documentele transmise nu vor fi parolate.
- Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.
Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.
Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.
Etape de selecție
Interviu cu structura de specialitate |
La sediul BNR/Online |
Testare psihometrică |
Online |
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul |
Online (MS Teams) |
Interviurile sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.
Detalii referitoare la data și locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii interviului poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării și funcționării Băncii Naționale a României;
- Limbajul SQL: expresii, condiții si operatori, funcții, clauze, joncțiuni, interogări, manipularea datelor, crearea si întreținerea tabelelor, crearea vederilor si a indecsilor;
- Sisteme de gestiune a bazelor de date: concepte, definiții, componente, funcții, arhitectură;
- Mediul Oracle: rolurile si responsabilitățile administratorului bazelor de date (DBA), structura bazei de date, integritatea datelor, backup si restore, administrarea utilizatorilor, administrarea securității;
- Instalarea, configurarea și actualizarea serverelor de aplicații;
- Tehnologia Oracle: Oracle Database, Enterprise Manager.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României
- Building and Managing PL/SQL Program Units https://www.oracle.com/ro/database/technologies/appdev/plsql.html
- Oracle Enterprise Manager Cloud Control Online Documentation Library release 13.1, http://docs.oracle.com/cd/E63000_01/index.htm
- Oracle Database Online Documentation 12c Release 1 (12.1), http://docs.oracle.com/database/121/index.htm
- Thomas Kyte,Darl Kuhn, Expert Oracle Database Architecture, ISBN13: 978-1-4302-6298-5, Apress, 2014.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.