Centrală


 

Referent de specialitate - 2 posturi

Direcția rezoluție bancară
Serviciul pregătire și implementare decizii de rezoluție/Serviciul planificare și implementare decizii de rezoluție

Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 10 mai 2024


Informații generale

Durata contractului: nedeterminată

Localitatea unde se desfășoară activitatea: București

Responsabilitățile postului:

  • contribuie la toate etapele planificării rezoluției pentru instituțiile de credit din portofoliul desemnat;
  • participă la elaborarea proiectelor de planuri de rezoluţie pentru instituţiile care nu fac parte dintr-un grup supus supravegherii consolidate, evaluează posibilitatea de soluționare a instituțiilor de credit și identifică obstacolele în calea posibilității de soluționare, propunând, în acest sens, măsuri pentru înlăturarea lor;
  • participă la elaborarea contribuțiilor la planurile de rezoluţie de grup în cazul instituțiilor care fac parte dintr-un grup transfrontalier supus supravegherii consolidate și care are prezență în România;
  • participă la colegiile de rezoluţie ale grupurilor din care fac parte instituţiile de credit autorizate de către Banca Naţională a României, în cadrul cărora a fost desemnat de către şeful ierarhic;
  • participă la stabilirea propunerii privind cerinţa minimă de fonduri proprii şi datorii eligibile ale instituţiilor de credit;
  • contribuie la elaborarea de analize și evaluări pe teme de rezoluție bancară;
  • participă la evaluarea îndeplinirii de către o instituție de credit a condițiilor pentru declanșarea procedurii de rezoluție;
  • contribuie la realizarea activităților specifice implementării deciziilor de rezoluție/lichidare a instituțiilor de credit din portofoliul alocat structurii organizatorice din care face parte.

Studii, experiență profesională și competențe:

Condiții obligatorii:

  • studii universitare de licență în domeniul științelor economice;
  • experiență profesională pe posturi cu studii superioare de minimum 1 an în domeniul financiar-bancar;
  • cunoștințe de operare pe calculator: suita de programe MS Office (cel puțin Word, Excel, Outlook), Internet Explorer;
  • cunoașterea limbii engleze – nivel avansat.

Constituie avantaj:

  • studii universitare de masterat în domeniul științelor economice;
  • perfecționări în domeniile managementul riscurilor, evaluarea profilului de risc al instituțiilor de credit sau contabilitate/audit intern.

Competenţe comportamentale:

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • gândire conceptuală.

Pachetul de beneficii

Financiar

Componentă variabilă din care pot face parte:

  • prime anuale în cuantum de maximum 2,8 salarii
  • participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
  • bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
  • avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
  • abonament de servicii medicale

Timp liber

  • 25 de zile de concediu de odihnă
  • 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
  • zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
  • facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare

Dezvoltare

  • programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
  • mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
  • posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
  • posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
  • acces la Biblioteca BNR

Condiții de lucru

  • program de lucru flexibil
  • maximum 5 zile de telemuncă pe lună (în funcție de eligibilitate)

Modalitatea de aplicare

Până cel târziu în data 10 mai 2024, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:

  • Formularul de aplicare: pdf ;
  • Curriculum Vitae - model european: pdf sau doc ;
  • Copia actului de identitate.

Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.

Atenție !

  • Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
  • Documentele transmise nu vor fi parolate.
  • Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.

Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.

Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.

Etape de selecție

Testare scrisă La sediul BNR
Interviu cu structura de specialitate La sediul BNR
Testare psihometrică Online
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul Online (MS Teams)

Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.

Testarea scrisă va avea loc în data de 23 mai 2024. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.



TEMATICĂ
BIBLIOGRAFIE

Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.