Comunicat de presă privind deciziile Consiliului de administrație al BNR
27.03.2020
În vederea concentrării resurselor către finanțarea populației și a firmelor, a reducerii impactului asupra situațiilor financiare sau asupra activității operaționale a instituțiilor de credit, Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României, în ședință de urgență, a analizat o serie de măsuri relevante din perspectiva rezoluției bancare, în contextul efectelor economice ale pandemiei cu COVID 19 și al altor hotărâri privind funcționarea sistemului bancar.
Ca urmare a acestor considerente, Consiliul de administrație al BNR a hotărât:
- Amânarea cu 3 luni, cu posibilitate de prelungire până la 6 luni, a termenului de colectare a contribuțiilor anuale la fondul de rezoluție bancară pentru anul 2020.
- Amânarea termenelor de raportare a unor informații aferente planificării rezoluției, în linie cu abordarea comunicată de Autoritatea Bancară Europeană.
- Corelarea termenelor și condițiilor privind cerințele de fonduri proprii și datorii eligibile (MREL) cu deciziile Comitetului de Supraveghere din 20 martie 2020.
Banca Națională a României va transmite instituțiilor de credit scrisori de informare referitoare la hotărârile adoptate și la modalitatea de aplicare a reglementărilor în vigoare, potrivit celor de mai sus.